Review: Rabbids 3D

Rabbids 3D is een leuke titel als je naar een no-nonsense game op zoek bent. Je krijgt een aardig aantal uitdagingen en de konijnen reageren snel en duidelijk. Zoek je echter iets met meer diepgang en een beloning voor je zoektochten naar geheimen, dan kies je beter een andere titel. Rabbids 3D is daarom ideaal als hilarische snelle hap tussendoor.

Duik in de geschiedenis

De hyperactieve konijnen zijn al lang niet meer afhankelijk van Rayman; hun populariteit overstijgt ruimschoots de vroegere mascotte van Ubisoft. Maar wanneer is de grens bereikt? Voorlopig nog niet, want daar zijn ze weer. De konijnen komen de 3D-functie van de Nintendo 3DS naderbij bekijken. De konijnen zijn tijdreizigers geworden, want je wordt van de ene historische achtergrond naar de andere gebracht. Vooral de prehistorische levels met de dinosaurussen worden na verloop van tijd nogal afgezaagd. Gelukkig gebeurt er zoveel op de achtergrond dat je niet snel verveeld raakt. Elke wereld bestaat uit een heleboel levels. Rabbids 3D is een platformgame en nog een goeie ook. De konijnen reageren direct bij elke beweging, wat het springen en manoeuvreren doorheen de levels vergemakkelijkt. Je moet hoofdzakelijk met de knoppen werken, omdat het touchscreen meestal extra informatie geeft over elk level. Er zijn genoeg geheimen te ontdekken in de verschillende levels, zoals in de meeste Rabbids-games.
Waar elk spel je motiveert om geheimen verder uit te diepen en zo de speelduur te verlengen, lukt dat Rabbids 3D niet. Er zijn gelukkig wel genoeg uitdagingen, maar je krijgt op geen enkele manier feedback over je vorderingen, wat je al hebt verzameld en wanneer je een level volledig hebt voltooid. Bijzonder frustrerend voor de geoefende gamer die graag meer uit zijn games haalt dan het standaardavontuur. Grafisch ziet het er allemaal kleurrijk en sfeervol uit. Ondanks de recyclage van achtergronden doorheen de levels stralen ze allemaal fun uit. De konijnen hebben tussendoor gelukkig enkele filmpjes waar je hun fratsen kunt bewonderen. Voor velen telkens een hoogtepunt in het verhaal. De 3D-functie wordt maar heel subtiel gebruikt om wat diepte te creëren, niet meer. Het is absoluut geen verplichting om in 3D te spelen, maar het geeft het spel wel een extraatje.