Nieuws

Apple maakt adverteren makkelijker voor kleintjes

Apple gaat zijn advertentieplatform iAd zodanig aanpassen, dat ook kleinere adverteerders er campagnes kunnen kopen.

Apple gaat een praktijk toepassen waarbij een reclamebureau een grote hoeveelheid advertentieruimte kan kopen. Die ruimte kan het bureau dan verder verkopen aan zijn klanten. Zo kunnen kleine bedrijven een beperkter aantal advertenties kopen en moet er geen gigantische campagne worden opgezet.

Volgens een rapport van Bloomberg is dit niet de enige wijziging aan het iAd-platform. De tarieven zouden een daling van zeventig procent gekend hebben, dat om te verhinderen dat klanten hun advertentiedollars toch maar niet naar ergens anders zouden versluizen.

[related_article id=”158256″]

Volgens Bloomberg is de verandering in het verkoopssysteem er gekomen door de toegenomen concurrentie. Zelfs al van voor iAd werken concurrenten ook op andere platformen dan dat van Apple alleen, zoals op Android. Een bedrijf dat gemakkelijk wil adverteren, zoekt naar een allesomvattende oplossing om op meerdere platforms te adverteren.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business