Review: Kinectimals – Now with Bears!

Heb je nog nooit eerder van Kinectimals of Kinect geproefd, en je bent helemaal klaar voor een overdosis aan schattigheid, dan kun je niet om deze titel heen. Laat je kinderen genieten en geniet er stiekem zelf ook van.

[related_article id=”161452″] Overdosis aan schattigheid

Kinectimals mikte vorig jaar duidelijk op een jong publiek, maar stiekem hebben ook heel wat ouders of grote broers en zussen meegenoten van het spel. Je begon met het kiezen van een schattige tijger-, panter-, leeuwen- of andere pup uit de familie van de katachtigen, door hem over het hoofd te aaien. Kinect liet toe deze en vrijwel alle andere interactie met je nieuwe huisdier te voeren door bewegingen met je vingers, handen, armen of het hele lichaam, terwijl de ingebouwde microfoon ervoor zorgde dat je pup op stemcommando’s en zijn naam reageerde. De van heel expressieve gezichtsuitdrukkingen voorziene beestjes genoten zichtbaar van een aai- of schrobbeurt, en toonden verwarring wanneer ze je niet helemaal begrepen. Bumble, een meerkat, gidste de nieuwe spelers in geen tijd door de kleurige, exotische speelwereld en alle speelopties. Zo kon je een tijgerwelp trucjes leren en hem of haar tegen een alsmaar betere tijd doorheen een hindernissenparcours leidden, maar daar hield het objectiefgerichte spelen op. Dat weerhield de jongere spelertjes, die van nature al een hogere tolerantie voor herhaling hebben, er niet van om een langdurige band met hun leeuwen- of panterpup te smeden.

Nu zijn er dus ook beren in het spel, maar laat je zeker niet misleiden door de titel. Het is in feite exact dezelfde game als vorig jaar, maar deze keer met beren die de katachtigen vervoegen. Panda’s, ijsberen, bruine of zwarte beren, ze worden allemaal superschattig op het scherm getoverd. Alle bewegingen worden precies geregistreerd, zelfs volleybal – jawel, met beren! – is perfect speelbaar. Sommige onderdelen waren minder intuïtief, zoals het gooien van voorwerpen, maar oefening baart kunst. Kinectimals: Now with Bears! is in feite een uitbreiding op het originele Kinectimals. Heb je die game in huis, dan kun je online de uitbreiding downloaden; veel goedkoper dan de winkelprijs.