Review: Kirby’s Adventure

Kirby's Adventure is een rasechte Kirby-game, maar zonder echte uitdaging. Een vrije keuze in moeilijkheidsgraad had het spel veel goed gedaan. Geoefende gamers moeten het spel al een keer doorspelen voordat ze een iets uitdagendere game te zien krijgen. Kinderen of niet-gamers zullen er wel voldoende uitdaging en plezier aan beleven.

[related_article id=”160734″] Geduldig gewacht

Kirby-fans hebben lang moeten wachten op een rasechte consolegame van hun favoriete held. Na meer dan tien jaar is het wachten eindelijk voorbij en kunnen ze opnieuw rekenen op een nieuw avontuur. Deze keer moet Kirby stukken van een ruimteschip zoeken voor een buitenaards wezen genaamd Magolor. In dit avontuur wordt hij geholpen door King Dedede, Meta Knight en Waddle Dee. Vooral die laatste is een vreemde keuze, want in feite is dat de vijand. Blijkbaar bestaat er geen haat in het Kirby-universum en is alles al snel vergeven. Tot drie spelers kunnen je helpen in je avontuur.

Of je nu alleen of met vrienden speelt, de basis blijft altijd dezelfde. Door bepaalde vijanden of voorwerpen op te zuigen, neemt Kirby hun unieke eigenschap over. Zo is er het zwaard uit Zelda, vuur of water, een ninja en ga zo maar door. In principe kun je elk losstaand voorwerp opzuigen om zo bepaalde puzzels aan te pakken. Hierdoor wordt het spel wel opvallend makkelijk en raast elke geoefende gamer in zes uur naar het einde van het verhaal, zonder enige uitdaging. Gelukkig speel je op het einde van het spel een nieuwe modus vrij waardoor je elk level start met maar veertig procent van je levensmeter. Zelfs dan merk je dat de eerste vier hoofdstukken dan nog te makkelijk zijn. Op het einde wordt het wel weer heel pittig en kun je beter met twee zijn om de eindbazen aan te pakken. Kirby mag dan niet ideaal zijn voor de geoefende gamer, voor kinderen is de moeilijkheidsgraad ideaal. Bovendien is de multiplayer ook op hun lijf geschreven. Als je met meerdere speelt, dan wordt speler een als de hoofdpersoon aanzien en de rest als medespeler. Zolang een medespeler sterft of een fout maakt, blijft het spel gewoon doorlopen. Maak je als speler een zelf een fout, dan moet je het level opnieuw spelen. Ideaal als je als ouder wilt spelen met je kinderen, dan kun je de rol van hostspeler op je nemen.