Review: MotorStorm RC

MotorStorm RC is een game die zowel op de PS Vita als de PS3 schittert. Bovendien hoef je maar één aankoop te doen om de game op beide platformen te spelen. Een geweldig idee dat we alleen maar kunnen toejuichen.

[related_article id=”160734″] Top-down arcaderacen

MotorStorm RC zal velen op het verkeerde been zetten. Jawel, het MotorStorm-logo prijkt duidelijk op je scherm, maar het is geen typische MotorStorm-game. Denk eerder in de richting van Micro Machines. Top-down racing in arcadestijl, maar dan met een MotorStorm-sausje overgoten. Alle circuits en uitdagingen worden opgedeeld in vier verschillende gebieden: Monument Valley, Pacific Rift, Arctic Edge en Apocalypse. Allemaal bekende locaties voor MotorStorm-fans. Elk thema wordt duidelijk weerspiegeld in de verschillende circuits. Deze game is geen grafisch mirakel, maar ziet er goed genoeg uit om te overtuigen.

De bediening van de verschillende voertuigen is snel en duidelijk. Bovendien reageert elk voertuig helemaal anders, wat het uitdagend maakt om telkens de goede keuze te maken voor elk circuit. Trucks nemen bijvoorbeeld perfect bochten, maar grote sprongen verteren ze moeilijk door hun logge gewicht. Een buggy is ideaal om een snelle tijd neer te zetten, maar als je met meerdere racet, is de kans groot dat je telkens van de baan wordt geramd door een lichtgewichttegenstander. Allemaal tactische keuzes die MotorStorm RC boeiend maken. In totaal zitten er 48 uitdagingen in de game, verspreid over verschillende speltypes. Race spreekt voor zich, net als Hot Lap. In Pursuit moet je alle tegenstanders voorbijsteken binnen een bepaalde tijdslimiet. Drift ten slotte, verhoogt je score als je stijlvol doorheen de bochten glijdt. Je kunt drie medailles verdienen: brons, zilver en goud. Simpel, maar duidelijk. Om de verslaving te verhogen, zijn er online leaderboards met de beste tijden. Lokale multiplayer kan tot vier personen in splitscreen op de PS3. Jammer dat er geen online multiplayer is voorzien, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben voor zo"n prijskaartje.