Netflix verwijdert inactieve accounts
Betaal je nog steeds elke maand voor Netflix, maar log je eigenlijk niet meer in op je account? Dan zal je daar binnenkort wel eens snel van af kunnen zijn. Via een blogpost liet Netflix gisteren weten dat het vanaf volgende week verwittigen zal uitsturen naar gebruikers die niet meer actief zijn. Op deze manier wil Netflix voorkomen dat mensen wel voor de dienst betalen, maar er geen gebruik meer van maken.
Onder ‘inactief’ verstaat Netflix alle accounts die al meer dan een jaar niet meer zijn ingelogd. Die krijgen via een notificatie op hun smartphone of e-mail de vraag of ze nog gebruik willen maken van Netflix. Het volstaat dan om simpelweg in te loggen om je account te behouden. Wordt er niet tijdig op de mail gereageerd, dan verwijdert Netflix het account automatisch. Netflix is de eerste streamingdienst die deze maatregel neemt voor inactieve gebruikers.
[related_article id=”288381″]Volgens Netflix maken deze inactieve gebruikers slechts een heel klein deel uit van het gebruikersbestand. Het zou maar een halve tot één procent zijn die nooit meer inlogt. Je kan al raden dat Netflix door de coronapandemie meer dan ooit gebruikt wordt. Op het einde van het eerste kwartaal van 2020 telde Netflix wereldwijd 183 miljoen gebruikers.
Hoe je account verwijderen?
Wil je het heft zelf in handen nemen en je account verwijderen? Dat doe je op deze manier. Open Netflix en log in op je account. Selecteer dan ‘Profielen beheren’ en klik op het potloodje. Klik dan op Profiel verwijderen. Netflix zal je vragen dit dan nogmaals te bevestigen.
Heb je achteraf spijt dat je account weg is en wil je toch weer Netflix kijken? Als je binnen 10 maanden je account opnieuw aanmaakt met hetzelfde mailadres, dan bewaart Netflix je profiel, favorieten en kijkvoorkeuren voor je.