Nieuws

Flitsmeister start met eigen bezorgplatform in België en Nederland

Flitsmeister
Wie wil kan sinds mei pakketjes persoonlijk bezorgen via Flitsmeister PickUp. Een nieuw platform van de bekende flits-app in België en Nederland.

Flitsmeister lanceert Flitsmeister Pickup, een bezorgdienst voor winkels en zet haar community van 1,7 miljoen gebruikers in om daarbij te helpen. Gebruikers ontvangen een vergoeding om pakketjes te bezorgen en winkels laten hun bestellingen op een laagdrempelige en goedkope manier flitsend snel bezorgen.

Het probleem

De populaire verkeersapp heeft een aantal problemen geïdentificeerd waarvoor dit platform een oplossing biedt:

  • Allereerst rijden grote groepen mensen hetzelfde traject als de reguliere pakketdienst. Door dit efficiënter aan te pakken en pakketjes mee te laten reizen met gebruikers die toch al die kant op gaan, kan het aantal verkeersbewegingen worden gereduceerd.
  • Veel bedrijven werken nog niet met same day delivery. Zeker niet voor pakketjes die in de buurt van de onderneming bezorgd moeten worden. Door een netwerk van miljoenen mogelijke bezorgers in te zetten kan dit heel laagdrempelig worden gemaakt.

Vanwege de coronacrisis komen nog een aantal problemen naar voren waar Flitsmeister Pickup een oplossing voor biedt. Minder mensen bezoeken winkels en bij veel lokale bedrijven is er sinds de crisis namelijk een grote behoefte ontstaan om te kunnen bezorgen. Dit is nieuw voor deze bedrijven en deze zijn dan ook niet georganiseerd op het verzenden via de grote logistieke spelers. Daarnaast kampen deze grote spelers nu ook nog eens met een te grote hoeveelheid werk, waardoor snelle levering een uitdaging is.

Zo werkt het.

Hoe werkt het concept Flitsmeister pick-up?

Flitsmeister verbindt de lokale winkelier met de community van 1,7 miljoen gebruikers. Als winkelier geef je aan Flitsmeister door dat er pakketjes klaar staan voor levering. Vervolgens krijgen de gebruikers die zich hebben aangemeld en in de buurt van deze locatie zijn, een sms/notificatie. Vanuit deze notificatie kan de bezorging worden geaccepteerd om vervolgens het pakket op te halen en te leveren.

Na de bezorging stuurt de bezorger een betaalverzoek naar de winkelier voor een vast bedrag per afstand. Bij een korte afstand van minder dan 10km, verdient de bezorger 5 euro. Bij een middel afstand tussen de 10 en 20 km wordt het bedrag verhoogt naar 7,50 euro. Bij lange afstanden tussen de 20 km met een limiet van 30 km, verdienen gebruikers 10 euro. De winkelier betaalt het betaalverzoek na het ontvangen van positief bericht van de klant.

Heb je interesse om hiermee aan de slag te gaan? Alle info kan je hier terugvinden.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Zou jij plaatsnemen in een zelfrijdende Waymo-taxi?

  • Nee (70%, 138 Votes)
  • Ja (30%, 59 Votes)

Aantal stemmen: 197

Laden ... Laden ...
De beste elektronica-acties van februari

De beste elektronica-acties van februari

Bekijken bij bol.com

Business