Facebook look

Het nieuwe Facebook is vanaf september onomkeerbaar. Wie van de klassieke lay-out houdt kan er maar beter wat screenshots van nemen.

Ongeveer een jaar geleden toonde Mark Zuckerberg de nieuwe Facebook-look voor het eerst aan de wereld. Zoals altijd meteen met voor- en tegenstanders. De nieuwe lay-out maakt het socialemediaplatform daarmee een pak sneller en efficiënter. Al kan het hier en daar volgens ons wel nog beter.

Ondertussen ook beschikbaar in Safari.

Facebook F8

In ieder geval, vol trots toonde Zuckerberg op de jaarlijkse F8-conferentie het vernieuwde platform. Eerst kwamen de Androidgebruikers aan bod, later Google Chrome en zo ook iOS en Safari. De uitrol van het nieuwe Facebook is al een tijdje aan de gang, rond maart van dit jaar kwam de nieuwe look officieel naar ons land, toch bleek dat heel wat gebruikers de nieuwigheid nog niet konden gebruiken.

Het was tot voor kort ook altijd mogelijk om over te stappen naar de oudere, klassieke look van het platform. Dat zal vanaf september niet meer gaan. Facebook stapt officieel over naar het vernieuwde gedeelte en ook alle support-pagina’s zullen aangepast zijn.

Focus op mobile

Net zoals Twitter of pakweg Reddit moet Facebook zich nog meer gaan focussen op mobile. Niet alleen met zijn mobiele app, maar ook met de desktopversie. Op die manier is het bedrijf ook beter in staat om tools als Watch of online Gaming beter te pushen naar mensen die de mobiele website gebruiken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here