De streamingdienst Quibi houdt een half jaar na de oprichting op met bestaan. De videodienst ontving miljarden aan investeringsgeld, maar liep toch uit op een mislukking.

Advertentie

Quibi bood series aan van maximaal tien minuten per aflevering. Uniek eraan was dat video’s zowel horizontaal als verticaal fullscreen te bekijken waren. Aanvankelijk was de app enkel op de telefoon te gebruiken, maar eerder deze week werd de dienst ook beschikbaar voor televisies.

Volgens oprichters Jeffrey Katzenberg (medeoprichter DreamWorks) en Meg Whitman (voormalig directeur eBay) liep het aantal beoogde abonnees achter. Zij stellen dat de flop te wijten is aan een verkeerde timing of dat het idee toch niet goed genoeg blijkt te zijn.

COVID-19 gooit roet in het eten

Het was de bedoeling dat mensen Quibi gebruikten om onderweg naar series te kijken. De Amerikaanse dienst lanceerde echter in april van dit jaar. Veel mensen moesten sindsdien thuisblijven vanwege de coronapandemie, dit heeft mogelijk roet in het eten gegooid.

Veel bekende acteurs als Liam Hemsworth, Jennifer Lopez, Sophie Turner en Christoph Waltz waren te zien in de series op Quibi. De serie #FreeRayshawn won onlangs twee Emmy’s, maar andere series van het platform zijn nooit aangeslagen bij het grote publiek.

De meer dan honderd series van de dienst worden (net als de technologie van de app) mogelijk doorverkocht aan andere streamingdiensten. De streamingdienst stopt niet direct, maar ergens “in de komende maanden”.

Advertentie

Gerelateerde artikelen

Quibi: korte video’s, korte levensduur?

Nieuwe streamingdienst Quibi, gericht op korte content, heeft het een half jaar na de lancering al moeilijk. Verschillende opties worden overwogen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here