KBC Kate

Klanten van KBC mogen zelf stemmen hoe die nieuwe stem van hun virtuele assistent Kate zal klinken.

Advertentie

Op 26 november introduceerde KBC haar nieuwe virtuele assistent Kate aan het grote publiek. Kate fungeert als een Google Assistant of Siri in de mobiele app van KBC. Ze helpt je met vragen over je dagelijkse bankactiviteiten, verzekeringen, beleggingen en andere diensten die de bank aanbiedt. Als je KBC toestemming geeft om je data te analyseren (met respect voor de GDPR-wetgeving), dan kan Kate je ook gerichtere suggesties geven. Voorlopig zijn de functies voor de digitale assistent nog beperkt, maar deze zullen in de toekomst zeker uitgebreid worden.

Zoals veel digitale assistenten heeft ook Kate een zachte vrouwenstem gekregen. Daar zit een psychologische verklaring achter, want een vrouwenstem komt op de meeste mensen als meer behulpzaam en betrouwbaarder over als een mannenstem. Wie al beroep gedaan heeft op de diensten van Kate, zal opgemerkt hebben dat ze een licht Nederlands accent heeft. KBC heeft via sociale media aangekondigd dat daar verandering in zal komen.

Kies je favoriete stem

De digitale assistent zal namelijk een eerste grote update krijgen die Kate met een Vlaams accent zal laten spreken. Met welk accent een virtuele assistent praat, is geen onbelangrijk detail. Een Vlaamse stem zal voor veel klanten de assistent toegankelijker maken. KBC wil haar klanten dan ook zelf de keuze geven hoe de nieuwe stem van Kate moet klinken. Een origineel maar ook slim initiatief van KBC om de introductie van de virtuele assistent nog eens onder de publieke aandacht te brengen. In samenwerking met Google Cloud werden vier nieuwe stemopties gecreëerd voor Kate:

Welke stem klinkt voor jou het best? Je favoriet kan je doorgeven via deze webpagina. De resultaten zullen binnenkort worden bekend gemaakt via de verschillende socialmediakanalen van KBC. Een precieze datum is daar nog niet voor bekend.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here