Het socialemediaplatform Instagram lanceert nu wereldwijd advertenties in Reels, zijn antwoord op de videodienst Tik-Tok.

Advertentie

Gebruikers van de app zullen binnenkort dus ook bij de video’s reclame kunnen terugvinden. Instagram meldt de komst van de advertenties op zijn blog. Net zoals bij de Instagram Stories zullen de advertenties verticaal staan en je volledige scherm kunnen innemen. Ze kunnen net als de gewone reels ook 30 seconden duren. Bovendien zullen gebruikers er ook gewoon comments onder kunnen plaats, of ze liken, opslaan en delen.

Instagram testte deze functie reeds uit in een beperkt aantal landen, waaronder Australië, Frankrijk, de Verenigde Staten, Brazilië, Duitsland en Indië. Nu worden de advertenties wereldwijd beschikbaar gemaakt. Je zal ze de komende dagen dus ook bij jouw Reels zien opduiken. Mensen die bepaalde advertenties niet leuk vinden, krijgen de kans om ze over te slaan. Hoe vaak de advertenties binnen Reels zichtbaar zullen zijn, is voorlopig nog onbekend.

Credit: Instagram

Anti-TikTok

“We zien Reels als een geweldige manier voor gebruikers om nieuwe content op Instagram te verkennen, dus de toevoeging van advertenties past dan ook perfect. Merken van alle groottes kunnen gebruikmaken van dit nieuwe creatieve format in een omgeving waar mensen reeds geëntertaind worden”, aldus Chief Operating Officer bij Instagram Justin Osofsky.

Vorig jaar introduceerde Instagram het Reels-concept in zijn applicatie. Het grote doel was om hiermee een tegenhanger te vormen voor het populaire Chinese TikTok. Dankzij de Reels hoopt het de jonge gebruikers op zijn platform te houden. TikTok blijkt nog steeds enorm populair. Dus het antwoord op de vraag of Facebook hiermee gebruikers op Instagram heeft weten houden, is vooralsnog onduidelijk.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here