5 tips om klanten gelukkig te maken
Wees proactief
Wanneer een klacht de helpdesk heeft bereikt, is het eigenlijk al te laat. Kwade klanten gebruiken sociale media namelijk meer en meer om hun hart te luchten alvorens men naar de telefoon grijpt. Voeg daarom voorspellende analyses toe aan support en help klanten alvorens ze hun kookpunt bereiken.
Gebruik meerdere kanalen
Klanten zijn het gewend zich vloeiend tussen helpdesks, sociale media en e-mails te bewegen. Het aanbieden van verschillende kanalen waarmee klanten met uw bedrijf kunnen communiceren geeft hen dan ook het gevoel dat uw bedrijf klanten hoog in het vaandel draagt en hen aanmoedigt tot betrokkenheid.
Creëer een persoonlijke ervaring
Tegenwoordig worden de producten die bedrijven aanbieden steeds meer gepersonaliseerd. De personalisatie van support wordt hierbij echter wel eens vergeten. Klanten verwachten echter van begin tot einde een persoonlijke ervaring die u hen dan ook maar beter kan bieden.
Moedig interactie aan
Bij support staat men vaak één op één in contact met klanten en heeft men dan ook alle kaarten in handen voor interessante feedback te verzamelen. Hiervoor dient men de medewerkers van support wel de kans te geven goed naar klanten te luisteren en deze feedback op een centrale plaats te kunnen loggen.
De menselijke factor
Met goede technologie alleen zal uw bedrijf er niet geraken, ook het menselijke aspect is van belang. Zorg ervoor dat medewerkers die in contact staan met klanten de juiste opleidingen krijgen en geef hen het gezag om terugbetalingen te doen, kortingen te geven en andere zaken uit te voeren die klanten gelukkig maken.