Nieuws

Bedrijfsmodel LinkedIn doet sociale medium de das om

De waarde van LinkedIn kent een gestage afname. LinkedIn moet zijn bedrijfsmodel herbekijken, wil het zijn hoofd boven water kunnen houden.

 
In nog geen maand tijd zijn de aandelen van LinkedIn nog maar half zo veel waard. Het zakelijke sociale medium heeft nood aan nieuwe gebruikers om meer omzet te genereren, maar zijn eigen bedrijfsmodel houdt de groei van LinkedIn net tegen. Het bedrijf verdient namelijk geld aan onder andere het promoten van content tegen betaling en verspreiden van advertenties. Deze zaken promoten slecht gedrag van gebruikers op de site en doen de populariteit van LinkedIn geen goed.
 
Bovendien bezoeken gebruikers van LinkedIn de site slechts sporadisch. Nog geen kwart van de leden vereert de site maandelijks met een bezoekje, waardoor het sociale medium steeds minder belangrijk wordt voor bedrijven om nieuwe werknemers aan te werven. Hierdoor gaan zowel bedrijven als talent op zoek naar andere platformen om met elkaar te interageren.
 
Vandaar dat LinkedIn er goed aan zou doen om zijn bedrijfsmodel te herzien en deze meer in lijn te trekken met wat gebruikers van de site verwachten. Gebruikers de mogelijkheid geven om ongewenste communicatie te blokkeren en de site meer te laten integreren met onder andere e-mail zou een stap in de goede richting zijn. Ook zou LinkedIn de grote hoeveelheden data die niet door gebruikers worden gegenereerd kunnen gebruiken om een completer beeld van bedrijven te kunnen vormen.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business