Nieuws

Dit heeft Microsoft in petto na overname LinkedIn

De overname van sociaal netwerk LinkedIn door Microsoft is een feit. Het bedrijf heeft ondertussen laten weten wat het zoal plant te doen met zijn nieuwste aankoop.

 
LinkedIn is officieel in de handen gekomen van technologiereus Microsoft. De overname, waarvoor Microsoft 26 miljard dollar neertelt, is niet helemaal rimpelloos verlopen. De concurrentiewaakhond van de Europese Unie dwong enkele toegevingen af van het bedrijf voordat het het licht op groen zette voor de acquisitie. Maar nu alles eindelijk in kannen en kruiken is, kan Microsoft naar de toekomst kijken. In een bericht op zijn gloednieuwe sociale netwerk doet het CEO Satya Nadella uit de doeken wat het bedrijf zoal op de planning heeft staan.

Samensmelting

De topprioriteit voor Nadella is om “de groei van LinkedIn te versnellen, door waarde toe te voegen voor elk LinkedIn-lid”. In de nabije toekomst voorziet hij verschillende nieuwe integraties van het netwerk in Microsoft-producten, waaronder:
 
•  LinkedIn-identiteit en -netwerk in Microsoft Outlook en het Office-pakket
 
•  LinkedIn-notificaties in het actiecentrum van Windows 10
 
•  De mogelijkheid voor LinkedIn-gebruikers om hun cv’s in Word op te stellen om zo hun profiel te verbeteren, nieuwe jobs te ontdekken, en zich voor vactures op te geven op LinkedIn
 
•  Het bereik van gesponsorde content uitbreiden over Microsoft-producten
 
•  Enterprise LinkedIn Lookup, aangedreven door Active Directory en Office 365
 
•  LinkedIn Learning beschikbaar maken in het Office 365-pakket en Windows-ecosysteem
 
•  De ontwikkeling van een nieuwsredactie gefocust op economie voor hun content ecosysteem en MSN.com
 
•  Het herdefiniëren van social selling door de combinatie van Sales Navigator en Dynamics 365

“Meer kansen voor iedereen”

De doelstellingen die Nadella uitlijnt, zijn niet echt verrassend te noemen en liggen in de lijn met de visie die het bedrijf al van bij het begin van het overnameproces had. Het feit dat meldingen van LinkedIn op termijn zullen opduiken in het actiecentrum doet enkelen al licht rillen. Wie bekend is met het professionele netwerk weet dat het niet bepaald terughoudend is met het bestoken van zijn gebruikers met allerlei berichten.
Nadella is alvast enthousiast over wat de overname zal toevoegen aan de missie van het bedrijf: “Microsoft – inclusief LinkedIn – kan stappen nemen om mensen te helpen met het ontwikkelen van vaardigheden online, met het vinden van nieuwe jobs en met het gemakkelijk in contact komen en samenwerken met collega’s. Technologie alleen zal deze uitdagingen niet oplossen, maar door samen te werken over de publieke en private sector heen, kunnen we meer kansen creëren om iedereen te laten delen in economische groei.”

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business