Nieuws

Musk betrekt advertentietech-bedrijven in strijd met Twitter

In een poging om meer informatie te verkrijgen over de hoeveelheid bots op Twitter, wilt Musk beroep doen advertentietech-bedrijven.

Waar de poging tot overname van Twitter door Musk en het daaropvolgende ineenstorten daarvan al als een circus aanvoelden, lijkt ook de bijhorende rechtszaak niet altijd even vlot te lopen. Het hoofdargument van Musk is dat het socialmediaplatform niet eerlijk is rond de exacte hoeveelheid bots en spamaccounts. Om meer informatie over deze kwestie te verkrijgen vraagt hij nu documenten op van bedrijven die zich bezighouden met advertentietech. Dat meldt persbureau Reuters.

De twee advertentietech-bedrijven in kwestie zijn Integral Ad Science (IAS) en Double Verify, beide gebaseerd in New York. Zij leveren toepassingen waarmee techbedrijven kunnen zien of hun online advertenties gezien worden door echte mensen. Zo hebben adverteerders een beeld van de correcte prijs bij het plaatsen van hun boodschappen. De advocaten van Musk hebben bij de twee bedrijven een verzoek ingediend om documenten te bekomen. Deze zouden moeten gaan rond hun betrokkenheid in het bekijken van accounts of eventuele audits rond het aantal gebruikers van Twitter.

In een eerdere poging om meer informatie te verkrijgen diende de Tesla-baas reeds een verzoek in om de contactgegevens te verkrijgen van de mensen die bij Twitter verantwoordelijk zijn voor het berekenen van de hoeveelheid spamaccounts. Daar ging de rechtbank van Delaware niet op in. Zij dwongen het platform echter wel om documenten vrij te geven van een voormalig topman die mede met de berekeningen bezig was.

businessmusk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken