Business

Mythes in ECM: enkel opslaan en delen

Er bestaan nogal wat misverstanden rond enterprise content management.

De typische opvatting van veel bedrijven is dat ECM-systemen vooral dienen om informatie te verzamelen, te delen of om samen te werken. Maar bij (enterprise-)contentmanagement komt het er ook, en steeds meer, op neer om de gegevens van het systeem ook effectief beter te gaan gebruiken.

“Een bedrijf kan de informatie van een ECM-systeem betrekken in bedrijfsprocessen”, verduidelijkt Margo Vrolix, systems engineer voor de information intelligence group van EMC.

Veel bedrijven bouwden in het verleden al ‘applicaties’ boven op een ECM-systeem, bijvoorbeeld voor het afhandelen van schadeclaims of voor het goedkeuren van een factuur. Die communiceren dan met het ECM-systeem en met de bedrijfsapplicaties. “Deze applicaties zijn dikwijls complex, of zijn op maat gebouwd”, aldus Vrolix.

Een trend in dit kader is transactional contentmanagement, dat toelaat om makkelijker applicaties te bouwen die eenvoudiger te onderhouden zijn. “Hedendaagse leveranciers bieden hun klanten namelijk de mogelijkheid om eenvoudig nieuwe businessapplicaties te bouwen die zowel content als processen combineren”, stelt Vrolix.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business