Business

Bain & Company kondigt samenwerking met OpenAI aan

Bain & Company heeft een wereldwijde samenwerking met OpenAI aangekondigd, het onderzoeks- en implementatiebedrijf achter de AI-systemen ChatGPT, DALL·E en Codex – systemen die de manier veranderen waarop mensen communiceren en creëren.

De samenwerking bouwt voort op Bain’s invoering van OpenAI-technologieën voor zijn 18.000-koppige multidisciplinaire team van kenniswerkers. Het afgelopen jaar heeft het consultancybedrijf namelijk OpenAI-technologieën ingebed in zijn interne kennismanagementsystemen, onderzoek en processen om de efficiëntie te verbeteren.

AI Voor de zakelijke klant

Aangezien die initiatieven al snel hun meerwaarde bewezen, bundelen Bain en OpenAI nu de krachten om de baanbrekende mogelijkheden van OpenAI wereldwijd aan zijn klanten aan te bieden. Binnen de samenwerking zal Bain zijn diepgaande digitale implementatiemogelijkheden en strategische expertise combineren met OpenAI’s AI-tools en -platforms, waaronder ChatGPT. Het doel: klanten van Bain over de hele wereld helpen de waarde van AI te herkennen en benutten, om zo hun bedrijfspotentieel te maximaliseren. The Coca-Cola Company heeft zich als eerste bedrijf aangesloten bij de nieuwe samenwerking, zo maakte Bain vandaag ook bekend.

Bain & Company bundelt zijn diensten met OpenAI om zakelijke klanten te helpen het volledige potentieel en de maximale waarde van AI te herkennen en benutten
De wereldwijde samenwerking combineert de kracht van OpenAI’s toonaangevende AI-technologie met de wereldberoemde capaciteiten van Bain op het gebied van strategie en digitale toepassingen. The Coca-Cola Company gaat als eerste bedrijf met het bondgenootschap in zee.

“We voorzien een aanzienlijke golf van verandering en innovatie voor onze klanten in alle sectoren vanwege het buigpunt dat AI heeft bereikt. We beschouwen dit als een kennisgedreven industriële revolutie, die het mogelijk maakt voor onze klanten om hun bedrijfsmodel op het gebied van data en analyse aan te passen en mogelijk te heroverwegen. AI-gestuurde strategieën verbeteren de bedrijfsresultaten aanzienlijk in termen van procesefficiëntie, risicobeheer en omzetgroei”, aldus Fabian Delava, verantwoordelijke van Bain & Company’s technologie-afdeling.

Bain werkt samen met OpenAI om AI in te bedden in de activiteiten van zijn klanten en om de veranderingen mogelijk te maken die nodig zijn om technologie, processen, bedrijfsmodellen en data-assets te verbeteren. De belangrijkste gebruikssituaties in ontwikkeling bij klanten zijn:

  • Contactcenters van de nieuwste generatie bouwen voor retailbanken, telecomspelers en nutsbedrijven om verkoops- en servicemedewerkers te ondersteunen met geautomatiseerde, gepersonaliseerde realtimescripts, en om de klantervaring te verbeteren;
  • Voor toonaangevende marketeers de doorlooptijd van producten en diensten verbeteren door ChatGPT en DALL·E in te zetten voor sterk gepersonaliseerde advertentieteksten, rijke beelden en gerichte berichtgeving; 
  • Financiële adviseurs helpen hun productiviteit op te krikken en sneller te reageren op vragen van klanten door klantdialogen en de financiële literatuur te analyseren, en door digitale communicatie aan te leveren.

Aansluiting van The Coca-Cola Company

Bain en OpenAI zijn verheugd dat The Coca-Cola Company zich als eerste bedrijf aansluit bij de samenwerking. “De manier waarop Coca-Cola de technologie van OpenAI wil inzetten, is de meest ambitieuze die we al hebben gezien bij een fabrikant van consumentenproducten”, aldus Zack Kass van OpenAI. Coca-Cola gebruikt de kracht van ChatGPT en DALL·E op toonaangevende manieren om hun merken, marketing en consumentenervaringen van wereldklasse nog beter te maken.

“We zijn heel enthousiast over de nieuwe creatieve mogelijkheden die deze snel opkomende technologie biedt en willen die graag ten volle benutten”, zei James Quincey, de voorzitter en CEO van The Coca-Cola Company“We zien mogelijkheden om onze marketing te verbeteren door middel van geavanceerde AI. Bovendien willen we graag te weten komen hoe deze technologie onze bedrijfsvoering en capaciteiten naar een nog hoger niveau kan tillen.”

Krachtige AI-oplossingen

Bain en OpenAI beseffen de diepgaande impact van AI-ontwikkelingen op zakelijke softwareproducten en werken daarom ook samen met klanten van Bain uit de softwarewereld om hun aanbod te verrijken. Het gaat onder meer om toonaangevende spelers in de financiële sector, human resources, customer relationship management, marketing, digitale handel en servicebranche.

“Dankzij deze enorm spannende samenwerking kunnen we onze klanten krachtigere AI-oplossingen aanreiken. Daardoor blijven ze de concurrentie makkelijker voor naarmate hun sectoren een omwenteling doormaken onder invloed van deze radicaal nieuwe technologische mogelijkheden”, zei Roy Singh, het wereldwijde hoofd van Advanced Analytics bij Bain & Company. “Door het AI-technologieplatform van OpenAI te koppelen aan de branche-expertise van Bain en zijn team van ingenieurs, datawetenschappers, productmanagers en consultants, kunnen onze klanten de juiste zakelijke kansen herkennen en implementeren.”

“De afgelopen jaren hebben we bij enkele van onze Belgische klanten geweldige resultaten geboekt met AI. Zulke resultaten zien we vooral als het hele bedrijf de technologie begrijpt en omarmt, omdat het potentieel ervan dan optimaal benut wordt. De financiële dienstensector dringt bijvoorbeeld aan op betere resultaten via AI – zowel lokaal als internationaal. Enerzijds op vlak van efficiëntie (waarbij de impact onmiddellijk zichtbaar is, de kosten dalen en waardevolle middelen vrijkomen), maar anderzijds ook op vlak van risicobeheer en klantbetrokkenheid”, voegt Fabian Delava toe. “Onze klanten begrijpen steeds meer welke toegevoegde waarde AI hen te bieden heeft en kijken ernaar uit om de toenemende mogelijkheden ervan te benutten. Wij helpen hen het volledige potentieel van AI te ontdekken en nieuwe toepassingsgebieden te identificeren.”


Dit is een ingezonden persbericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

TechPoll

Zou jij plaatsnemen in een zelfrijdende Waymo-taxi?

Laden ... Laden ...
De beste elektronica-acties van februari

De beste elektronica-acties van februari

Bekijken bij bol.com

Business