Nieuws

Controleren op updates mislukt

Telkens als ik in het Officelint op Hulp klik en vervolgens op Controleren op updates, verschijnt het bericht "Deze bewerking is geannuleerd wegens systeembeperkingen". Ook een link aanklikken in een e-mail in Outlook lukt niet meer. Kennen jullie een oplossing voor dit probleem?

Het lijkt er sterk op dat er iets loos is met de koppeling tussen links – ook CONTACT OPNEMEN en CONTROLEREN OF UPDATES zijn tenslotte pogingen om een link te leggen met een server online – en het programma dat die verbindingsaanvraag hoort af te handelen. Dat is doorgaans de taak van Internet Explorer, maar om een of andere reden weigert die dat te doen.

We denken niet dat het aan Windows-updates ligt, maar kijken veeleer in de richting van een (deels mislukte?) installatie of eventueel verwijderen van een andere browser, zoals Firefox of Google Chrome. Je kunt het alvast proberen door Internet Explorer opnieuw als standaardbrowser in te stellen.

Start Internet Explorer op, open EXTRA en kies INTERNETOPTIES. Op het tabblad GEAVANCEERD druk je op de knop OPNIEUW INSTELLEN. In Vista kan je ook nog het volgende doen. Ga naar het startmenu, waar je ALLE PROGRAMMA’S, STANDAARDPROGRAMMA’S selecteert.

[related_article id=”160534″]

Vervolgens klik je op UW STANDAARDPROGRAMMA’S INSTELLEN. Hier kies je dan INTERNET EXPLORER en druk je op de knop DIT PROGRAMMA ALS STANDAARD INSTELLEN.

Tref je Internet Explorer niet aan in deze lijst, kies dan eerst PROGRAMMATOEGANG EN STANDAARDPROGRAMMA’S INSTELLEN, stip MICROSOFT WINDOWS aan en bevestig met OK. Let wel: in dit geval worden verschillende toepassingen van Microsoft in één klap de standaardprogramma’s.

Lukt het nog altijd niet? Dan sta je voor een flinke duik in het register. We verwijzen daarvoor naar http://blogs.microsoft.nl/blogs/tonykrijnen/archive/2009/06/19/outlook-deze-bewerking-is-geannuleerd-vanwege-systeembeperkingen-dankzij-google-chrome.aspx, waar een stap-voor-stap-procedure is uitgewerkt.

We hebben deze oplossing zelf niet uitgeprobeerd omdat we het probleem niet konden reproduceren. Maar we raden je wel aan ook het commentaar onder aan die webpagina even door te nemen. Maak zeker een back-up van alle te wijzigen registersleutels.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business