Review: Age of Conan – Rise of the Godslayer

Deze uitbreiding maakt Age of Conan nog stabieler om te spelen dan het origineel, zelfs na de talrijke patches. Iedereen die vroeger van het spel wegbleef door al die fouten, heeft nu een heel goede reden om terug te keren. Of de ervaren spelers het de ontwikkelaars zullen vergeven dat de level-cap onveranderd is gebleven, is nog maar de vraag.

[related_article id=”160734″] Opgeloste problemen

Het is ondertussen al twee jaar geleden dat de online MMORPG-game Age of Conan werd gelanceerd, en na vele updates en bugfixes is de tijd nu aangebroken voor de eerste volwaardige uitbreiding. Rise of the Godslayer is duidelijk de term ‘uitbreiding’ waardig omwille van de gigantisch grote toevoeging aan nieuw land- en grondgebied, maar het zal toch voor enkelen een wat zure nasmaak hebben. Age of Conan heeft na twee jaar een stabiele en actieve fanbasis, en gezien de extra toevoeging van nieuwe werelden zal je al snel geneigd zijn om te zeggen dat we hieraan genoeg hebben. Helaas brengen de meeste MMORPG-uitbreidingen een verhoging van de level-cap, en extra beroepen en skilltrees voor nieuwe personages. Bij Rise of the Godslayer is hier niets van waar; je moet het hier enkel doen met een heel nieuwe omgeving, een nieuw ras en de daarbij horende queesten en verhalen.

Dit nieuwe ras, genaamd Khitan, komen uit de nieuwe locatie in Rise of the Godslayer, namelijk Khitai. Als je een geheel nieuw personage begint als Khitan, dan start je nog steeds zoals eerst op dezelfde plaats tot je level 20 hebt bereikt. Tussen level 20 en 40 zal je veel tijd doorbrengen in Khitai, maar zelfs bestaande personages kunnen hier een kijkje nemen om de nieuwe omgeving te verkennen. Dit kan je door een transportrit te betalen en enkele queesten onderweg tot een goed einde te brengen. Zoals het altijd al is geweest, blijft Age of Conan de ideale online RPG voor iedereen die de wereld wil verkennen en zo kleine paradijzen kan ontdekken. Met deze uitbreiding wordt er zoveel meer toegevoegd aan de al schitterende wereld, wat we enkel maar kunnen toejuichen. De ervaren spelers blijven echter wel op hun honger zitten nu de level-cap niet wordt verhoogd. Gelukkig is er genoeg materiaal toegevoegd voor de high-level spelers die het allemaal al hebben meegemaakt in Age of Conan, zoals nieuwe toevoegingen van monsters en queesten, nieuwe mounts en talrijke unieke wapens. Het blijft jammer van de ongewijzigde level-cap, maar dit zou moeten volstaan voor de volgende uitbreiding.