Review: EyePet Move Edition

De jongere gamers zullen ongetwijfeld veel plezier beleven met dit virtuele huisdier. Een nieuw staaltje van PlayStation Move.

Nieuwe Move-game

EyePet draait om het schattige virtuele huisdiertje dat je ‘uit’ het scherm kunt halen om ermee te spelen. Dit best indrukwekkend staaltje augmented-reality voor kinderen krijgt nu met deze Move Edition een tweede leven. EyePet werkt als volgt: je schakelt het camera-accessoire van je PlayStation 3 in en gaat op de grond voor je televisie zitten. Op het scherm krijg je dan jezelf en een stuk van de woonkamer te zien waarin een heel aaibare kruising tussen een aapje en een teddybeer ronddartelt. De camera registreert je bewegingen en laat het diertje gepast reageren. Het volgt je hand, het laat zich tussen de oren kriebelen of verleiden tot grappige sprongen naar een al even onbestaand snoepje. Het toevoegen van de bewegingsgevoelige Move-controller aan deze formule is aardig, maar brengt weinig ophefmakend nieuws. De beleving wordt wel uitgebreid met verrassende extra’s die zelfs toekijkende ouders (even) zullen fascineren, al is de link met je EyePet daar soms zoek. De jongens en meisjes van drie tot negen jaar, waar ook deze Move Edition voor bedoeld is, zal dat echter worst wezen. Hun hogere tolerantie voor repetitie garandeert uren vermaak met activiteiten als het douchen, inzepen en vervolgens droogblazen van dit meest hygiënische aller huisdieren. Het is geen reden om er speciaal een aan te schaffen, maar als je toch al zo’n Move-controller in huis hebt en ook de originele EyePet-game, dan heb je geen enkele reden om deze Move Edition niet gratis naar je PS3 te downloaden.