Review: Raving Rabbids – Travel In Time

Raving Rabbids: Travel In Time heeft genoeg sterke en vooral hilarische momenten om het boven de middenmaat van de minigamecollecties uit te tillen, maar we hebben deze konijnen al in betere vorm gezien.

Party met de rabbids

Nadat de prettig gestoorde, psychotische konijnen van buitenaardse oorsprong in een vorige aflevering de maan probeerden te bereiken door een hoge berg afval te maken, hebben ze het deze keer voorzien op de menselijke geschiedenis. Een ideale kapstok om een collage van los van elkaar staande minigames voor een tot vier spelers aan op te hangen. Af en toe wordt er zelfs op een geslaagde, ludieke manier historisch geknoeid, maar dit is vooral een verzameling sociale oftewel partygames die vaak niet langer dan twee minuten in beslag nemen. Er wordt een opwindende, maar niet al te ernstige competitiefactor opgevoerd en spelers van alle vaardigheidsniveaus maken kans op een podiumplek.
Alle minigames zijn in vijf categorieën ondergebracht zodat iedereen onmiddellijk zijn favorieten terugvindt. En dat is nodig, want zoals steeds bij deze collecties zijn niet alle minigames even inspirerend. Sommige zal je een keer opstarten en daarna nooit meer, andere zullen meer dan honderd draaibeurten krijgen in verslavende marathonsessies met vrienden of familie. De reden is veelal persoonlijk, al schort er toch een en ander aan de Hookarium-categorie, waar er voornamelijk gevist moet worden. Hier is de (voor het overige meestal degelijke) besturing met de Wii-controller te slordig, wat voor nodeloze frustraties zorgt.