Review: Monopoly Streets

Hoe je het ook maar draait of keert, Monopoly Streets ga je alleen leuk vinden als je Monopoly, het bordspel, leuk vindt. Deze game brengt weinig meer dan gewoon Monopoly spelen in 3D-werelden.

De straat op en kopen

Monopoly Streets doet exact wat de titel zegt, namelijk Monopoly spelen met virtuele straten. Je moet geen speciale verhaalmodi verwachten, enkel Monopoly spelen in verschillende steden en op verschillende manieren. De bekende mascotte van het bordspel begeleid je overal doorheen en doet dat ook goed. In het begin geeft hij bij elke stap een korte uitleg zonder dat het storend wordt. Je krijgt standaard de keuze tussen een online of lokaal bordspel. Zodra je dat hebt bepaald, kune je kiezen uit een aantal borden. Zo heb je een echt stadsbord, een ruimtebord en nog veel andere exotische bestemmingen. Als je dat allemaal niet echt nodig vindt, kun je nog altijd op de klassieke manier spelen. Na de keuze van het bord kun je het speltype bepalen. Naast de standaardspelmethode heb je ook een supersnelle ronde met beperkte beurten, snelle dobbelstenen en nog een vijftal varianten om te proberen. Bij de start van elk spel kun je tot vier spelers uitnodigen.
Online komen dezelfde mogelijkheden terug, zonder extra toevoegingen. De 3D-wereld overtuigt goed, al heb je niet altijd een goed overzicht van wat er allemaal op het bord gebeurt. Een overzichtsvenster had het spel deugd gedaan. Het geluid is gemakkelijk samen te vatten als ‘herhalend’. De stemmetjes en reacties van elk personage vallen al na enkele minuten in herhaling, waardoor je telkens maar snel doordrukt om verder te kunnen.