Microsoft sluit zich aan bij Fairsearch.org, een front dat tegen Googles geplande aankoop van online reissoftware van ITA is. Dit meldt ZDNet UK. Google wil de online reissoftware van ITA kopen voor 700 miljoen dollar. Dit maakte het bedrijf op 1 juli bekend. Met dit plan zijn een paar bedrijven echter allerminst verheugd. Zij vrezen oneerlijke concurrentie […]

Advertentie

Microsoft sluit zich aan bij Fairsearch.org, een front dat tegen Googles geplande aankoop van online reissoftware van ITA is. Dit meldt ZDNet UK.

Google wil de online reissoftware van ITA kopen voor 700 miljoen dollar. Dit maakte het bedrijf op 1 juli bekend.

Met dit plan zijn een paar bedrijven echter allerminst verheugd. Zij vrezen oneerlijke concurrentie en hebben daarom het protestfront Fairsearch.org opgericht. Samen met de Britse zoekmachine Foundem, de online reisbureaus Zuji en Level treedt nu ook Microsoft toe.

[related_article id=”158901″]

De meeste concurrenten van Google, waaronder Bing van Microsoft, gebruiken ITA voor hun reiszoeksysteem. Als de software ooit van de zoekgigant wordt, zou het "de zoekresultaten manipuleren door zijn diensten hoger te plaatsen", aldus Fairsearch.org.

Voor de consument betekent dit hogere prijzen en minder keuze. Een ander gevolg is een afnemende innovatie in de online reisbranche.

Het front hoopt de Amerikaanse regering te bewegen om actie te ondernemen. Eerder sloten TripAdvisor, Expedia.com, Hotwire, Kayak en Sabre Holding zich al aan.