Review: TRON – Evolution

TRON - Evolution combineert platformactie met uitdagende actie. De herspeelbaarheid laat wel wat te wensen over, aar het is een degelijke game.

[related_article id=”160734″] Welkom terug op The Grid

TRON – Evolution legt qua verhaal de brug tussen het origineel en de nieuwe bioscooptopper, wat de makers toelaat om elementen, personages en locaties uit beide op te voeren. Je krijgt te zien hoe hoofdrolspeler Kevin Flynn in de virtuele wereld van The Grid gevangen komt te zitten en hoe The Grid de tussenliggende jaren evolueerde. Dat is aardig voor de fans, maar ook in de game zal niemand zich een figuurlijke hernia aan de plot tillen. De gameplay combineert acrobatische moves uit free-running met heel wat sierlijk vechtwerk, met af en toe wat racen op de welbekende futuristische motoren.

De game biedt daarmee echter weinig of niets dat doorwinterde spelers al niet elders en vaak beter hebben gezien, maar de gelijkenis met het bronmateriaal, tot en met een koppel nummers van Daft Punks soundtrack aan toe, maken het wel tot een van de authentieker ogende en klinkende filmgamevehikels. TRON – Evolution laat zich zeker op de laagste moeilijkheidsgraden zonder al te veel problemen door de zogenaamde casual-gamer uitspelen. De mogelijkheid om je hoofdpersonage gaandeweg tot een krachtiger aanwezigheid in de speelwereld uit te bouwen, zullen sommigen zelfs tot een tweede doorloop overtuigen. De multiplayer valt jammer genoeg nogal mager uit en zal – op voorwaarde dat er zich online competitie aanbiedt – de vervaldatum maximaal een dozijn uren achteruitduwen.