Nieuws

Telenet vergoedt slachtoffers gsm-panne

Zestigduizend mobieletelefonieklanten van Telenet waren gisteren onbereikbaar. Tegen de avond was het probleem opgelost.

Volgens Stefan Coenjaerts, woordvoerder bij Telenet, liepen de eerste meldingen rond 9.15 uur binnen. Meer dan 60.000 klanten die gebruikmaken van het ‘full MVNO’-netwerk konden gisteren niet bellen, sms’en of gebeld worden. De ongeveer 140.000 light MVNO-klanten kenden geen problemen.

De oorzaak was volgens Coenjaerts een softwareprobleem. Tegen 17 uur konden ongeveer 20.000 gebruikers weer normaal telefoneren en sms’en en om 19.30 uur waren alle problemen van de baan.

[related_article id=”158455″]

Compensatie
De getroffen klanten krijgen van Telenet een compensatie voor de ondervonden hinder. Iedere klant krijgt een maand abonnementsgeld terugbetaald. Klanten van Walk & Talk 0, die nul euro abonnementsgeld betalen, krijgen in de plaats een bon van tien euro voor de winkels van BelCompany.

Om de vergoeding te krijgen hoef je als klant niets te doen. Telenet regelt het automatisch in de afrekening van april.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business