Review: Nickelodeon Fit

Nickelodeon Fit is een leuke verzameling minigames voor de Nintendo Wii die de allerjongsten - en hun ouders - in beweging brengt.

Iedereen in beweging

Gezien de onheilspellende berichten dat de jeugd dringend meer buiten moet spelen om in beweging te blijven, speelt Nickelodeon Fit hier heel goed op in. Wanneer het slecht weer is, kunnen ze voortaan ook binnen in beweging blijven. Alle bekende personages van Nickelodeon nemen hen op sleeptouw om de gekste oefeningen te doen die kinderen helemaal top vinden. Het spel kan gespeeld worden met de Wii Mote of met de Wii Balance Board. Het meeste plezier beleef je met de Balance Board. Vooral de jongere spelers zullen hiermee sneller weg zijn. Helaas moet je wel goed in het oog houden hoe er met het bord wordt omgegaan, omdat sommige spellen lichte sprongen vereisen. Om te voorkomen dat je Balance Board onbruikbaar wordt, kun je probleemloos overschakelen op de Wii Mote.
Niet alle oefeningen zijn even intens. De belangrijkste bedoeling blijft om iedereen in beweging te houden. Kinderen tussen vier en acht jaar oud zullen het meeste halen uit deze game. De ouders kunnen met het spel de progressie van hun kinderen in de gaten houden en het BMI raadplegen over de gespeelde periode. Er kan ook worden nagegaan welke minigames het meest worden gespeeld. Nickelodeon Fit is een bijzonder actieve titel die kinderen veel plezier bezorgt. Alle oefeningen en spelletjes zijn leuk en voor je het weet is de namiddag voorbij terwijl je kinderen de hele tijd actief bezig zijn geweest. Dankzij de bekende personages van Nickelodeon herkennen de meesten hun uiterlijk en karakter, waardoor ze in een mum van tijd zullen bewegen.