Review: PlayStation Move Heroes

Over de hele lijn voelt deze titel aan als een gemiste kans aan. De vijf charismatische personages combineren in zo'n zwak verhaal valt behoorlijk tegen. Zelfs de middelmatige minigames kunnen onze helden niet redden van de ondergang.

Repetitieve gameplay en problematische besturing

PlayStation Move Heroes is een game die wat vreemd in elkaar steekt. Waarom wordt een toptitel met bekende helden zoals Sly Cooper, Jax & Daxter en Ratchet & Clank gecombineerd met een arsenaal aan minigames om PlayStation Move te ondersteunen? Er is wel een verhaal dat de minigames aan elkaar rijgt, maar het geheel maakt amper indruk en is niet half zo episch als de voorgaande avonturen van onze helden. Gelukkig zijn er nog de originele stemacteurs die wat humor proberen te brengen in het verhaal, want anders is het echt wel armoe troef. Doorheen de verschillende minigames worden diverse bedieningen gecombineerd. Zo zal je moeten schieten door met de Move-controller te richten, slaan met de moersleutel van Ratchet door te schudden of een zweep gebruiken. Het idee is wel leuk, maar niet elke minigame maakt goed gebruik van de precieze bediening van de Move-controller. Dat schudden en meppen kunnen we namelijk al jaren met de Nintendo Wii. Enkel het richten gaat met uitzonderlijk veel precisie – een zeldzaam hoogtepunt in de minigames.
PlayStation Move Heroes uitspelen is heel eenvoudig omdat het een erg lage moeilijkheidsgraad heeft. Om alle gouden medailles te verzamelen, zal je echter meer moeite moeten doen. Ze zijn nog beter verstopt dan in hun originele avonturen. Soms kan een bepaalde level zonder bepaalde reden plots moeilijker worden. Dat kan dan ook erg vervelend zijn. Er is een multiplayervariant aanwezig, maar de tweede speler kan enkel maar wat helpen tussendoor, zoals kristallen verzamelen of bommetjes droppen, zonder veel bij te dragen aan het algemene verhaal.