Nieuws

Telenet ziet oplichting in eigen campagne

Telenet heeft een van zijn eigen reclamecampagnes per ongeluk aangezien als oplichting. Het raadde mensen af eraan mee te doen.

Donderdag werden verschillende Telenetklanten uit het Kempische Balen opgebeld door Telenet. Ook wij. De vraag luidde of we wilden deelnemen aan een experiment waarbij we de smartcard en de afstandsbediening van onze digicorder een maand lang in bewaring wilden geven bij Telenet.

Een vreemde vraag, en we waren niet de enigen die dat vonden. Zouden er dieven aan het werk zijn die het gemunt hebben op de smartcard?

[related_article id=”158455″]

‘Smartcard niet meegeven’
Wanneer we vrijdag de klantendienst van Telenet contacteren voor meer uitleg, krijgen we te horen zeker niet op het voorstel in te gaan.

"Een bedrijf probeert smartcards te bemachtigen om zo films te downloaden op uw kosten", aldus de klantendienst. "We maken een dossier op met de klachten van alle mensen die hiermee te maken krijgen."

Wanneer we zaterdag terugbellen, twee keer zelfs, krijgen we telkens te horen dat je beter de smartcard niet meegeeft omdat het om bedrog gaat. Blijkbaar zijn er nog meer mensen die de Telenetcampagne niet helemaal vertrouwen, want de politie van Mol krijgt meerdere verontruste inwoners aan de lijn.

Proef op de som
We nemen de proef op de som en ontvangen de ‘fraudeurs’ thuis om de smartcard in te leveren. "Wij fraudeurs? Helemaal niet!" zeggen de twee mannen die ons een contractje onder de neus schuiven. "We werken via een interimkantoor in opdracht van Telenet. Het gaat echt wel om een digitaal tv-experiment."

Hallo Telenet? Woordvoerder Evelyne Nieuwland: "Onze klantendienst is blijkbaar nog niet op de hoogte van het digitale tv-experiment dat deel uitmaakt van onze nieuwste marketingcampagne. Ik kan iedereen geruststellen: het gaat niet om fraude. We hebben gewoon een interne communicatiefout gemaakt."

Digicorder gemist?
Het digitale tv-experiment van Telenet maakt deel uit van een marketingcampagne die binnenkort wordt gelanceerd. "Voor dit experiment hebben we een honderdtal gezinnen uit Balen gekozen om de smartcard en de afstandsbediening van hun digicorder een maand lang in te leveren", zegt de verantwoordelijke voor de campagne.

"We onderzoeken zo of digitale televisie invloed heeft op de gezinnen en hoe ze het gemis van hun digicorder ervaren. Na een maand vragen we de gezinnen in een telefonische enquête naar hun ervaringen."

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business