Review: Phineas & Ferb – Across The 2nd Dimension

Phineas & Ferb: Across The 2nd Dimension is zeker de moeite waard voor alle kinderen die fan zijn van de gelijknamige animatiereeks.

[related_article id=”160734″] Voor de jongere gamers

Het begin van het verhaal nodigt direct uit om het spel te starten. Dr. Doofenshmirtz heeft met zijn Otherdimensionator een poort geopend naar de andere dimensie. Wanneer het spel start, arriveren Phineas & Ferb op een plaats die sterk gelijkt op Danville. Althans, dat lijkt zo, want overal is er gelatine te vinden. Kennelijk is dit niet hun thuisstad, maar daarna volgen nog vele andere locaties in verschillende dimensies die nogal wat verschillen van het origineel. Het volledige spel weet perfect de look-and-feel van de animatiereeks te vertalen naar het scherm. Het is zelfs zo dat de dialogen ‘volwassen’ genoeg zijn dat ook ouders perfect plezier kunnen hebben met Phineas & Ferb. Je moet namelijk nooit te lang hetzelfde blijven doen. De ene keer moet je robots wegslaan met een baseballbat, dan moet je het antizwaartekrachtgeweer gebruiken om puzzels op te lossen, om ten slotte met je jetpack de lucht in te schieten. Ook al is niet elk onderdeel even goed uitgewerkt, door de variatie is dat ook nooit een probleem.

Helaas ligt de moeilijkheidsgraad wel heel laag in Phineas & Ferb: Across The 2nd Dimension. Zelfs kleine kinderen zullen zonder al te veel problemen verschillende vijanden aankunnen. Zelfs de eindbazen zijn wat aan de gemakkelijke kant; gelukkig zijn ze gigantisch groot. Je kunt het spel probleemloos met z’n tweeën spelen, op eender welk moment in het avontuur. Je start maar met twee beschikbare personages, Phineas en Ferb, maar daarna speel je andere helden uit de animatieserie vrij. Zelfs als je alleen speelt, zorgt de computer voor hulp in moeilijke situaties. Phineas & Ferb: Across The 2nd Dimension is een bijzonder leuke game geworden, met maar een groot minpunt: de moeilijkheidsgraad. Voor kinderen zal het leuk zijn om overal doorheen te lopen, maar het einde komt hierdoor ook veel te snel op het scherm. Alles zit wel goed in elkaar en de kans is groot dat het nieuwe fans van de tv-serie zal maken.