Review: Move Mind Benders

Move Mind Benders is een goed samengesteld pakket van Move PSN-titels. Jammer dat de Move-compatibiliteit van Lemmings enkel in dit pakket zitten, en niet online. Want dat is zonder twijfel de grootste troef om deze compilatie.

[related_article id=”160734″] Drie voor de prijs van een

Het bekendste spel van de drie is ongetwijfeld echochrome ii. De eerste echochrome-game was een ware breinkraker. Hier moest je een complex platform zo draaien en kantelen dat er een optische illusie ontstond die een doorgang vormde. Heel lastig, maar echochrome ii doet daar nog een schepje bovenop. Je krijgt een hele reeks blokken, meestal los van elkaar in een donkere ruimte, die je moet verbinden. De Move Controller is een zaklamp en jij moet ervoor zorgen dat op de muur erachter een schaduw verschijnt waarover een mannetje kan wandelen tot de uitgang. Alweer optische illusies. Simpel idee, maar een rasechte puzzelaar. De grootste topper van de drie in het pakket. Tumble is de tweede Move-titel. Elke nieuwe uitdaging start met een doos blokken en wat je ermee moet maken. In het begin lijken de vorm evident, maar al snel wordt het een stuk moeilijker om een structuur te vinden in alles. Je hoofd erbij houden is de enige optie om te slagen in Tumble. Door de goede precisie van de Move Controller kun je heel goed de blokken plaatsen in de toren. Maak je een fout, dan is dat meestal doordat je zelf hebt bewogen en niet de Move Controller. De blokken kunnen ook worden gebruikt door al vallend in een roos met punten, zo hoog mogelijk te scoren. Kortom, veel plezier en veel denkwerk.

De opvallendste toevoeging is Lemmings. Deze titel is al beschikbaar op PlayStation Network, zonder de Move-ondersteuning. Move Mind Benders brengt als enige Move-ondersteuning voor deze titel, met groot succes. Het originele Lemmings werd vroeger met muis en toetsenbord gespeeld, en die finesse en snelheid vind je niet terug in een spelcontroller. Met de Move Controller herover je die snelheid. Lemmings speelt hierdoor veel leuker; binnen de kortste keer ben je helemaal verslaafd. Tel daarbij de mooie HD-graphics, grappige stemmetjes en complexe levels, en je bent helemaal verkocht.