Review: Boom Street

Boom Street is best aardig, maar absoluut geen nieuwe Mario Party. Het is bovendien niet bedoeld voor de allerjongste gamers, vanwege het net iets te complexe financiële systeem.

[related_article id=”160734″] Geld verdienen

Boom Street is een gezelschapsspel voor een tot vier deelnemers. Het combineert onmiddellijk herkenbare elementen van traditionele bordspelen zoals Monopoly, Ganzenbord en Slangen & Ladders. De virtuele borden laten uiteraard meer dynamiek en speciale effecten toe dan hun klassieke oervaders, maar het principe blijft hetzelfde. Je gooit met een dobbelsteen en schuift je personage het overeenstemmend aantal vakjes voorwaarts. Op je bestemming aangekomen kun je een stuk vastgoed kopen of de eigenaar van dat vak voor je passage betalen. Andere vakjes transporteren je via een tunnel of op een exotischere manier naar een ander deel van het bord of gooien je in een van de minigames. Die korte spelletjes doen beroep op je geheugen of behendigheid. Succes bij het rond struinen op het bord blijft vooral een kwestie van geluk en strategie.

Het einddoel is financiële dominantie over je concurrenten. Ondanks het schattige uiterlijk, de speelse insteek en de vermelding op de verpakking dat deze game voor iedereen geschikt is, is Boom Street geen game voor de allerjongsten. Zeven à acht jaar is de minimumleeftijd. De game laat zich vlot alleen spelen en voorziet in waardige tegenstanders. In tegenstelling tot de spellen waar het op gebaseerd is, wordt van een virtuele aanpak als deze een zekere gelikte vlotheid verwacht. Die krijg je niet en het hakkelige tempo kan de zenuwen van minder geduldige spelers behoorlijk op de proef stellen.