Nieuws

Tomorrowland maakt Facebook-armbandje

Tomorrowland heeft wat extra's toegevoegd aan de gekende festivalbandjes. Behalve met het terrein en de camping verbindt het je nu ook met andere aanwezigen.

Op festivals worden – al dan niet onder invloed van vermoeidheid, half-doofheid, hitteslagen en alcohol of andere substanties – regelmatig nieuwe vriendschappen gesmeed.

Jammer genoeg verdwijnen die vaak zo snel als ze begonnen, want hoe vind je elkaar de volgende dag terug als je "s avonds naar een andere camping bent vertrokken? En opzoeken op Facebook is ook geen optie, want de kans dat je weet hoe je de achternaam van je nieuwe buddy precies spelt, is wel erg klein.

[related_article id=”161563″]

Het bekende Belgische festival Tomorrowland, dat gekend staat om zijn erg internationale publiek, wil daar iets aan verhelpen. De typische armbandjes die op alle festivals gebruikt worden als toegangsbewijs krijgen bij hen dit jaar dan ook een extra dimensie.

Wanneer je het bandje in de post aankrijgt, kan je je online registreren en het ding verbinden met je Facebookaccount. Als je op het festivalterrein iemand tegenkomt waarmee het klikt, hoef je alleen maar allebei tegelijk op het hartvormige knopje te drukken.

Op dat moment wordt jullie connectie doorgegeven aan het systeem, waarna je aan het einde van elke dag een mail ontvangt met de Facebook-profielen van al je nieuwe kennissen. Geen paniek, je wordt niet automatisch gefriend.

Het is zeker niet de eerste keer dat een fysiek object gebruikt wordt om mensen te laten verbinden op Facebook, maar het is wel een elegante oplossing voor een gekende festivalfrustratie.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business