Nest verandert eigen producten in prullen
Nest heeft aangekondigd dat het stopt met het ondersteunen van de Revolv hubs, een oude toestellenlijn waarmee klanten de slimme dingen in hun huis konden bedienen. Het bedrijf, een dochteronderneming van Alphabet, gaf zijn klanten zes weken de tijd om het nieuws te verwerken alvorens het de stekker definitief uittrekt op 15 mei. De einde van ondersteuning betekent dat de hubs in bakstenen veranderen: je kan er niets meer mee doen.
Dat de aankondiging niet in goede aard zou vallen, was te voorspellen. De Revolv hub kostte zijn gebruikers 300 dollar, en werd bovendien verkocht als een product waarop je een levenslang abonnement kreeg dat zou doorlopen tot de hardware te verouderd was om nog te gebruiken. De oorspronkelijke producent van de toestellen werd in 2014 overgenomen door Nest, dat enkel geïnteresseerd was in het talent binnen het bedrijf. Het zette de werknemers van Revolv meteen op zijn eigen producten.
Revolv-eigenaar Arlo Gilbert goot zijn frustaties met het nieuws in een blogbericht op Medium en ging hiermee viraal, maar is zeker niet de enige klant met klachten. Ondertussen heeft Nest laten weten dat het werkt aan een oplossing waarbij ook compensatie tot de mogelijkheden behoort, al wil het dat niet officieel bevestigen. “We hebben met een klein aantal klanten zaak per zaak oplossingen uitgewerkt, waaronder ook compensaties, sinds we de eerste meldingen verstuurden in februari,” vertelde een woordvoerder aan The Verge.