De Mexicaanse supermarktketen Superama, onderdeel van Walmart, lanceert een boodschappenlijstje via WhatsApp. Reuters probeerde, en het werkt.

In Mexico kan het vanaf nu je boodschappen bestellen via WhatsApp. De Amerikaanse supermarktketen Superama (van Walmart) is begonnen met een proefproject waarbij klanten hun boodschappen kunnen bestellen via WhatsApp. Met deze nieuwe toevoeging wil het bedrijf extra klanten aantrekken die niet naar de zogenaamde ‘stenen winkels’ komen.

Kost (bijna) niets

De gratis berichtenapplicatie WhatsApp is in Mexico alomtegenwoordig. Veel Mexicanen gebruiken de applicatie nog meer dan wij. Daar speelt Walmart nu op in.

De berichtenapp mag dan wel gratis zijn, Walmart rekent je toch ongeveer 2 euro aan voor de levering binnen de 90 minuten. Of je betaalt iets minder als je de bestelling later op de dag kan ontvangen. Betalen doe je cash of met de bankkaart.

Een journalist bij nieuwdienst Reuters testte de nieuwe functie gisteren al uit. Hij verstuurde een geschreven boodschappenlijstje via WhatsApp naar Walmart en kreeg bijna meteen een reactie. Als kers op de taart gebruikte de werknemer zelfs emoji’s. ?

Bron: Superama

Superama

Momenteel is de functie alleen nog maar beschikbaar voor Superama klanten. Dat is een soort dochter-supermarkt van Walmart. In totaal zijn er zo’n 92 Superama-winkels in Mexico. Maar dat is vergeleken met het moederbedrijf peanuts. De Amerikaanse supermarktketen telt in totaal zo’n 2.459 winkels in Mexico.