Beter voorkomen dan genezen, dat is het idee achter McAfee LiveSafe, een all-in-one beschermingstool voor alles wat er met je computer en internet te maken heeft.

De miniserie Swipe Night kende een groot succes in de Verenigde Staten. Dat succes wil Tinder nu in meerdere landen herhalen.

Begin deze maand lanceerde de populaire datingapp Tinder zijn eigen serie Swipe Night. Als je deze nog niet op Netflix hebt kunnen vinden, dan is dat vrij normaal. Je kunt het enkel via de app bekijken, en is voorlopig exclusief voor gebruikers in de Verenigde Staten beschikbaar. Het was een experiment van Tinder, eigendom van het online datingbedrijf Match Group, om zijn gebruikers tot meer interactie aan te sporen.

Rechts of links swipen?

Swipe Night is een interactie videoserie/game waar je zelf het verloop van het verhaal kan bepalen. Het verhaalt speelt zich in een apocalyptische setting af. Een avondje stappen met vrienden loopt helemaal verkeerd af wanneer een komeet in slechts enkele uren de aarde dreigt te vernietigen. Paniek breekt uit en je komt voor allerlei dilemma’s te staan. Door links of rechts te vegen, zoals je anders zou doen om mensen te beoordelen, maak je beslissingen die een invloed hebben later in het verhaal.

De miniserie bestaat uit vier afleveringen. Deze werden telkens om 18u gelanceerd, en waren te bekijken tot middernacht.

It’s a match!

De miniserie had duidelijk een groot succes in de Verenigde Staten. Tinder brengt statistieken naar buiten die aantonen dat er die avond tot 26% meer matches tussen mensen waren dan op een gewone zondagavond. Ook werden er 12% meer gesprekken gestart dan gebruikelijk.

Op dat succes wil Tinder nu verder bouwen door Swipe Night in februari naar meerdere landen te brengen. Welke landen dat zijn en of België daar bij hoort, is nog onduidelijk. Ook wil Tinder in de toekomst meer met interactieve series gaan experimenteren. Aangezien Tinder meer en meer in-app aankopen probeert te pushen, valt het niet uit te sluiten dat die content niet volledig gratis zal blijven.