Cowboy Lifestyle

De Belgische e-bike start-up Cowboy heeft extra kapitaal opgehaald voor de uitbreiding van de activiteiten, waaronder meer personeel en nieuwe producten.

De Belgische e-bikeproducent Cowboy doet het goed. Vorige maand nog lanceerde het bedrijf de derde versie van hun populaire elektrische fiets en vandaag maakt het bedrijf bekend dat het 23 miljoen euro heeft opgehaald in een Serie B-kapitaalronde. Het nieuwe kapitaal zal gebruikt worden om het wereldwijde team uit te breiden, nieuwe producten te ontwikkelen en de verkoop- en servicenetwerken te vergroten. 

Lifestyle beeld met Belgisch sprintkampioene Olivia Borlee.

Investeren in innovatie

Onder de investeerders vinden we Exor Seeds, HCVC en Isomer Capital, Future Positive Capital en Index Ventures terug, allemaal namen die bekendstaan om hun steun voor innovatieve projecten. Cowboy wil immers het gebruik van elektrische fietsen in steden stimuleren, maar daar is natuurlijk kapitaal voor nodig. Met dit bedrag hoopt Cowboy meer dan 30 nieuwe werknemers aan te nemen in de komende zes maanden, de productie te verhogen en de testrit- en mobiele onderhoudsnetwerken binnen Europa uit te breiden. 

Meer Cowboy fietsen tijdens lockdown

Dat lijkt alvast een goed idee, want Cowboy-gebruikers stapten tijdens de lockdown een pak vaker op de fiets dan daarvoor en legden een pak meer kilometers af. Volgens Cowboy deden ze dat gemiddeld aan een snelheid van 15,2 kilometer per uur, waarmee ze zich sneller dan auto’s door een drukke stad begeven. 

Adrien Roose, medestichter en CEO: “Wij zijn buitengewoon tevreden met deze financiering. In onze evolutie naar de one stop shop voor stedelijke mobiliteit, is het belangrijk dat we kunnen rekenen op een diverse groep investeerders van wereldklasse met een sterke staat van dienst in de ondersteuning van design en technologie. Sinds onze lancering maken we het verschil met onze focus op design, hardware en software en een uitgebreid dienstenaanbod. Zo spreken wij een publiek aan dat vroeger misschien geen belangstelling had voor elektrische fietsen. De fondsen zullen ons de mogelijkheid bieden om ons team, ons product en onze verkoop- en servicenetwerken in Europa verder te ontwikkelen.”

Adrien Roose, CEO en medeoprichter van Cowboy.

Hij vervolgt: “Wat drie jaar geleden startte als een idee om de e-bike zoals we hem toen kenden volledig te transformeren, is intussen een merk geworden met een toegewijde gemeenschap en een sterke aantrekkingskracht. We zijn met Cowboy trouw gebleven aan onze oorspronkelijke visie om een beter alternatief voor de auto te bouwen – een evolutie die we nu versnellen en blijven leiden.”

Wil je meer weten over de Cowboy e-bike? Lees dan zeker onze reviews van de Cowboy 2019 en de Cowboy 3

Gerelateerde artikelen

Cowboy v3 e-bike review: Nog steeds de beste rijervaring

De Cowboy v2 was veruit onze favoriete e-bike van 2019 en met de introductie van de v3 hoopt de Belgische start-up dat succes te herhalen. Is de Cowboy v3 nog steeds de beste elektrische fiets?

Belgische e-bike start-up Cowboy lanceert verzekering tegen schade en diefstal

Belgische start-up Cowboy lanceert verschillende verzekeringspakketten om je Cowboy e-bike te beschermen tegen diefstal en schade

Belgisch e-bike start-up Cowboy lanceert derde generatie elektrische fietsen

Belgische e-bike startup Cowboy lanceert vandaag de derde generatie van hun elektrische fiets, de Cowboy 3. Tijd voor een upgrade?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here