OnePlus 9 serie unboxing

De smartphonefabrikant OnePlus integreert zich verder in de Chinese elektronicaproducent OPPO voor een nog betere en diepere samenwerking.

Advertentie

Dat maakte het techbedrijf gisterenavond bekend in een post op zijn eigen forum, zoals werd opgemerkt door techsite Engadget. OnePlus wordt hiermee officieel een sub-merk van OPPO. De twee smartphonemerken komen daarmee weer dichter bij elkaar te liggen. OnePlus behoudt echter wel zijn eigen autonomie binnen de nieuwe structuur.

Dit is echter niet de eerste keer dat er sprake is van een samenwerking tussen OnePlus en OPPO. De twee bedrijven werken reeds nu al nauw samen bij de ontwikkeling van smartphones. Zo besloot het bedrijf in maart nog om in China hetzelfde besturingssysteem van OPPO, ColorOS, te gebruiken. Beide bedrijven zijn immers deel van het Chinese BBK Electronics. Het samenvloeien van de merken zal dus zonder al teveel problemen verlopen.

Niet onverwacht

Na de sluimerende vermoedens over een diepere samenwerking maakte Pete Lau, de CEO van OnePlus het nieuws gisteren bekend op hun forum.  “…Vorig jaar nam ik bijkomende verantwoordelijkheden op om de productstrategie voor zowel OnePlus als OPPO te overzien. Sindsdien hebben we een aantal van onze teams geïntegreerd met OPPO om onze operaties te stroomlijnen en beter om te gaan met onze gedeelde middelen. Nadat we de positieve impact van deze veranderingen zagen, besloten we om onze organisatie verder te integreren in OPPO”, aldus Pete Lau.

“Ik ben er zeker van dat deze verandering positief zal zijn voor onze gemeenschap en onze gebruikers. Dankzij deze diepere integratie met OPPO hebben we meer middelen om betere producten te maken. We kunnen efficiënter werken, bijvoorbeeld, en sneller meer stabiele software-updates leveren aan gebruikers van OnePlus.”

Ondanks de samenvloeiing van de twee merken zal OnePlus nog wel onafhankelijk blijven verder werken. Nieuwe producten zullen niet onder OPPO, maar wel het eigen OnePlus-merk blijven verschijnen. Ook zal het nog steeds evenementen organiseren los van OPPO en zijn eigen communicatiekanalen behouden voor een rechtstreeks contact met zijn klanten.


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here