Nieuws

Hoofd Instagram: ‘Platform draait niet meer rond foto’s’

Volgens de baas van het socialemediaplatform Instagram verschuift de focus van de dienst steeds meer van afbeeldingen naar video’s.

In een video op Twitter sprak Adam Mosseri, het hoofd van het populaire sociale platform, over de toekomst van Instagram. Het platform zal zich naar verluidt focussen op vier verschillende gebieden: creators, video, shopping en het sturen van berichten. En daar spring eentje voor hem uit, namelijk video.

Volgens hem ligt de toekomst ervan niet meer bij het inzetten op het delen van afbeeldingen, maar wel op het presenteren van videobeelden om gebruikers te entertainen en zo op het platform te houden: “Ik wil beginnen door te zeggen dat we niet langer een app zijn die zich enkel richt op het delen van foto’s. Volgens onderzoek is de hoofdreden waarom mensen Instagram gebruiken voor entertainment. Daarvoor komen mensen bij ons terecht”, aldus Adam Mosseri. “Laat ons eerlijk zijn, er is momenteel veel concurrentie. TikTok is heel groot, YouTube is nog groter, en er zijn nog veel kleinere spelers. Dus mensen komen bij Instagram terecht voor entertainment, er is veel concurrentie, er is nog meer te doen en we moeten dat omarmen.”

Gisteren merkte techsite TechCrunch nog informatie op over de komst van Exclusive Stories. Een leaker wist uit de broncode van Instagram verwijzingen te halen naar een nieuw soort abonnementsdienst. Content creators zouden bepaalde Stories enkel toegankelijk kunnen maken voor leden van hun fanclub. Deze ‘fanclub’ zou dan verwijzen naar gebruikers die dan betalend abonnee zijn van die creator. Gezien de focus van deze feature op zowel video als creators lijkt het binnen de nieuwe, video-centrische strategie van Instagram te passen. Verdere informatie gaf hij in zijn video niet vrij. Het wordt dus uitkijken naar de nieuwe functies die Instagram ons binnenkort zal bieden.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business