Tiktok Stories

TikTok wil zijn aanbod uitbreiden en is gestart met het testen van Stories, het gekende format van posts die na 24 uur verdwijnen.

Advertentie

Het was social media consultant Matt Navarra (The Next Web) die de nieuwe TikTok-feature opmerkte en zijn bevindingen deelde via Twitter. De Chinese video-app introduceert posts die na 24 uur verdwijnen. TikTok liet aan Variety weten dat het de feature momenteel test bij een kleine groep gebruikers, buiten de Verenigde Staten. Het gaat voor alle duidelijkheid om een testcase. Mogelijk wordt het dus niets definitiefs. 

“We denken altijd na over nieuwe manieren om onze community van toegevoegde waarde te voorzien”, zei een woordvoerder. “We experimenteren met nieuwe manieren om creators nieuwe formats aan te reiken en hun creatieve ideeën tot leven te brengen voor de TikTok-community”, klinkt het. 

TikTok mee met de stroom

De populariteit van de TikTok-video’s heeft ervoor gezorgd dat de meeste socialemediabedrijven het format overgenomen hebben. Denk daarbij aan de Instagram Reels, die Facebook eerder dit jaar ook wou introduceren. Zelfs YouTube, de moeder aller video-apps, pakte al uit met YouTube Shorts

Snapchat introduceerde het Stories-format voordat het gekopieerd werd door de concurrentie. Twitter deed een poging met Fleets, maar zette het experiment al stop. Ook TikTok heeft schijnbaar de drang om met iets nieuws te komen om populair te blijven. Hoewel de Chinese app van ByteDance waanzinnig populair is, willen de ontwikkelaar er alls aan doen om relevant te blijven. Of de Stories een definitieve plek krijgen in de video-app, wordt afwachten. 
 

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here