LG Electronics wil marktleiderschap nastreven
Elektronicaconcern LG Electronics wil tegen 2013 wereldwijd de grootste fabrikant worden van mobiele telefoons en consumentenelektronica. Om zijn naamsbekendheid alvast op te krikken sloot het een akkoord met het Formule 1 circus.
Het marktleiderschap tegen 2013 is een extensie op een eerdere doelstelling die wilde dat LG tegen 2010 één van de drie grootste merken moest worden in mobiele telefoons en consumentenelektronica. In het eerste kwartaal van dit jaar werd het alvast de derde producent ter wereld van mobiele telefoons. Ook in de markten van flatscreen-tv’s, koelkasten en wasmachines staat het bedrijf al op de derde plaats. Daarnaast is LG al enkele jaren marktleider op het vlak van airco en optische storage-apparatuur.
De samenwerking met de Formule 1 verklaart LG vanuit zijn streven om zijn merk te versterken met merkwaarden die herkenbaar, aansprekend en onderscheidend zijn voor zijn doelgroepen. “Door hoogstaand design en de beste technologie te verwerken in producten die passen bij de lifestyle van consumenten, willen we het LG-merk op een aansprekende manier verder versterken, zegt corporate marketing manager Benelux Patrick Bakker. “We willen LG nog meer als een eenduidig merk positioneren. Ons doel is dat consumenten zich beter kunnen identificeren met LG en we tegelijkertijd meer onderscheidend vermogen creëren ten opzichte van andere wereldwijde elektronicamerken als een verfrissend, modern en verfijnd merk.”
De producten van LG worden in België verdeeld door Bas Distribution, Europea, Ingram Micro en Tech Data.