Nieuws

Sterke groeicijfers bij LG Electronics

LG Electronics Benelux heeft over de eerste acht maanden van 2009 een omzetgroei van 38 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode in 2008. De winst in het tweede kwartaal van 2009 bereikte een historisch hoogtepunt.

Concrete cijfers maakt LG niet bekend, maar naar eigen zeggen deed de groei zich voor binnen alle productgroepen (Home Entertainment, Mobile Communications, witgoed en computerproducten) met uitschieters in de segmenten LCD-televisies (+43 procent) en mobiele telefoons (+60 procent). Het elektronicabedrijf zegt daarmee een belangrijke stap te hebben gezet om zijn ambitie te realiseren om in 2013 marktleider te worden.
 
De groei is een onmiddellijk gevolg van de strategie om anticyclisch te investeren, een meer decentrale aansturing van de organisatie en lokale versterkingen van het Benelux-management. Eind 2008 werd Bjørn Berg-Andersen (ex-Reckitt Benckiser) als Chief Operating Officer aangetrokken en onlangs versterkte Adriaan Thierry (ex-Red Bull en ex-Unilever) het management als Marketing Director Benelux. Ten opzichte van 2008 groeide het personeelsbestand in de Benelux dit jaar van 110 naar 168 medewerkers. Ook op corporate niveau zijn  inmiddels zes niet-Koreaanse executives aangesteld binnen de Raad van Bestuur.
 
Vorige week nog opende LG Electronics een nieuw Benelux-hoofdkwartier in Amstelveen.
Ook de marketingactiviteiten van LG worden naar een volgend niveau gebracht. Adriaan Thierry, marketing directeur Benelux: “Ondanks de crisis verhogen we in tegenstelling tot veel concurrenten onze mediabudgetten. We zullen volgend jaar 40 van de 52 weken volop in de media aanwezig zijn. Lokaal gaan we globale programma’s, zoals de samenwerking met de Formule 1, verder activeren. Juist nu willen we ons onderscheiden om straks nog sterker te staan als de economie aantrekt.”

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business