Nieuws

Symantec vernieuwt partnerprogramma

 

Het nieuwe partnerprogramma van Symantec moet de reseller meer differentiatievermogen en winst bezorgen.
 
Symantec heeft zijn partnerprogramma op een specialisatiemodel gebaseerd. Het meet de kennis en ervaring van een partner binnen een bepaald domein of een specifieke markt. Er zijn vier nieuwe specialisaties geïntroduceerd waarmee partners hun klanten een grotere meerwaarde kunnen leveren. Daarnaast introduceert Symantec ook een nieuwe specialisatiecategorie voor de Europese markt.
Het nieuwe partnerprogramma beloont gespecialiseerde partners onder meer met gunstige handelsvoorwaarden, transactiebescherming en exclusieve toegang tot ondersteunende tools. In het programma zijn nieuwe specialisaties en prestaties vereist om de status van Silver, Gold of Platinum te behalen. In de praktijk beschikken heel wat partners wellicht al over de nodige kwalificaties voor specialisaties, via de accreditaties die personeel eerder heeft behaald. De Europese partners krijgen alvast twaalf maanden tijd om zich voor te bereiden en over te stappen op het vernieuwde programma.

Nieuwe Master Specializations
Symantec introduceert in zijn partnerprogramma ook de Master Specializations. Het gaat om een nieuwe categorie voor partners met expertise rond een gespecialiseerd oplossingsgebied. De categorie vormt een onderdeel van de partnergerichte consultingdienst van Symantec. Die moet de reseller helpen om beter te voldoen aan de eisen van de klant en om conflicten binnen het kanaal te verminderen. Symantec introduceert de Master Specializations in april.

 
Symbool voor vertrouwen
Onlangs introduceerde Symantec ook een nieuw bedrijfslogo. Met het nieuwe logo symboliseertSymantec dat het bedrijven op een eenvoudige en veilige toegang toegang biedt tot hun informatie. Het logo brengt de naam Symantec samen met het vinkje uit het logo van het overgenomen VeriSign.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business