Nieuws

Cloud verplicht reseller keuzes te maken

Met een mix van bezorgdheid en interesse bekijkt het kanaal de snelle opmars van de cloud. Het fenomeen vormt een bedreiging voor de traditionele business van de reseller, maar biedt tegelijk ook kansen. Alleen mag de reseller niet langer wachten om een keuze te maken.

Tot die conclusie kwamen Europese toplui van Microsoft, HP, Cisco, Citrix en Fujitsu Technology Solutions tijdens het slotdebat van de partnerdag van interAct. Het bedrijf ziet in de cloud de grootste verschuiving in de markt sinds zijn oprichting, nu vijftien jaar geleden. De cloud is zowel een nieuw verkoopkanaal als een nieuw businessmodel, stelden de deelnemers van het debat.

Iedere reseller moet zich afvragen op welke manier hij met de cloud omgaat. “Belangrijk is dat de reseller die keuze zo snel mogelijk maakt”, aldus Christian Verstraete, CTO voor cloudstrategie bij HP. Tegelijk mag de cloud niet het voorwendsel zijn om alle modellen van de voorbije decennia zomaar af te zweren. “De essentie van de cloud is niet om nu massaal bestaande oplossingen door cloudversies te vervangen”, stelde Martin Walker, verantwoordelijk voor het Europese partnerkanaal van Microsoft. “We zien de cloud meer als een verlengstuk van de bestaande infrastructuur.”

Opportuniteit
“Het is belangrijk dat iedere reseller zijn eigen visie vormt over de cloud”, vond ook Rudi Lenaerts, CEO van interAct en directeur van de Value Division van Ingram Micro. “Puur vanuit IT-perspectief gezien is de cloud een logische evolutie, maar vanuit businessstandpunt is er meer aan de hand. De cloud biedt dan een mooie opportuniteit.”
 


 

businessinteractitresellerpartnerday

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken