Nieuws

Negen digitale marketingstrategieën voor babyboomers

Babyboomers zijn een belangrijke markt, maar ook heel verscheiden. Waarop moet u letten bij de marketinginspanningen die u op hen richt?

De babyboomers vormen een belangrijke markt, maar maken minder gebruik van smartphones en apps die bij marketeers in de smaak vallen. Hoe bereikt u deze gouden generatie dan?

1. Focus u op het interessantste publiek

De babyboomergeneratie is heel groot en verscheiden. Probeer niet iedereen te bereiken, maar focus u op het publiek dat het meest waarschijnlijk in uw product of dienst geïnteresseerd is. Identificeer dan de communicatiekanalen waarmee u hen het best bereikt.

2. Toon dat u hen begrijpt

Toon in uw marketingmateriaal foto’s van mensen die op de babyboomers lijken, zodat ze zich aangesproken voelen. Leg op de ‘Over ons’-pagina op uw website uit wat u voor de gemeenschap doet, zodat ze zich goed bij u voelen.

3. Vermijd hard verkopen

Doe niet te hard moeite om te verkopen. Leg uit wat u aanbiedt en wat de waarde van uw product of dienst is, maar probeer niet te pushen. Babyboomers nemen graag hun tijd voor een aankoop. Maak het ook duidelijk dat u beschikbaar bent voor vragen.

4. Focus op voordelen, niet op functies

Vertel welk probleem uw product of dienst oplost, hoe het hun leven gemakkelijker, beter of plezieriger maakt.

5. Maak het online verkoopproces eenvoudig en veilig

Babyboomers moeten eenvoudig op uw website kunnen vinden wat ze zoeken en het met zo weinig mogelijk klikken kunnen aankopen. Gebruik zo weinig mogelijk pagina’s in het afrekenproces.

6. Maak het eenvoudig om met u te communiceren

Toon uw contactinformatie op uw website en marketingmateriaal: telefoonnummer, e-mailadres en accounts op sociale media. En reageer snel als mensen een vraag stellen.

7. Bouw een referralprogramma op

Vraag uw klanten om u in hun persoonlijke netwerk aan te raden. Maak het gemakkelijk om producten of diensten op sociale media of via e-mail te delen en beloon klanten met kortingen of extraatjes als ze familie of vrienden naar u doorverwijzen.

8. Vergeet de oude marketingmethodes niet

Direct mail en brochures op papier zijn vaak nog heel efficiënt bij babyboomers.

9. Respecteer hun privacy

Babyboomers hechten veel belang aan hun privacy. Vraag daarom altijd eerst toestemming voor u hun informatie gebruikt op een manier die als inbreuk op hun privacy geïnterpreteerd kan worden.

Op 30 september 2014 organiseert Business Meets IT een seminarie waarop u alles te weten komt over uw organisatie en sales en marketing automation. Meer info over dit seminarie en over onze populaire seminariereeks vindt u op www.businessmeetsit.be.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Wat dacht je van een refurbished elektrische fiets?

Wat dacht je van een refurbished elektrische fiets?

Bekijk het aanbod

Business