Nieuws

Slack maakt gebruikers blij met ‘thread’-functie

Zakelijk chatplatform Slack introduceert een kleine verandering aan de app die gebruikers doet juichen. Al jaren werd gevraagd om een ‘threaded’ format voor berichten, een wens die Slack eindelijk inwilligt.

 

In Slack communiceren gebruikers in kanalen; chatvensters die gedeeld worden door het hele team of een groep specifieke gebruikers. In zulke kanalen komen de berichten onder elkaar te staan, wat bij een grote groep ervoor kan zorgen dat gesprekken snel evolueren en moeilijk te volgen zijn. Als je wilt antwoorden op een vorige opmerking, komt je reactie onderaan de lijst.

Threaded berichten maakt dat eenvoudiger. In een thread kan je rechtstreeks op een bericht reageren: de antwoorden worden gebundeld in één ‘draad’ en zijn gescheiden van de rest van het gesprek. Zo kan er dieper op een topic worden ingegaan en ben je zeker dat je niet de “flow” van een andere conversatie onderbreekt, schrijft Slack.

 

Bron: Slack

Designproblemen

Het lijkt een minieme verandering aan de bestaande applicatie, maar gebruikers riepen al jaren om een vergelijkbare functies. Dat het zolang duurde voor threads geïntroduceerd werden, had te maken met enkele onvoorziene problemen, legt Paul Rosania, productmanager bij Slack uit. Toen de functie op het hoofdkwartier van Slack werd getest, waren niet alle reacties even positief.

“Op papier voelde het vroege ontwerp goed aan: iedereen begon berichten te verbinden om het makkelijker te maken om conversaties te volgen,” schrijft Rosania. “In praktijk maakte threads drukke kanalen moeilijker te lezen, niet makkelijker.”

 

Het nam tijd in beslag om aan de functie te sleutelen, liet hij verder weten, en er was een nogal controversiële verandering nodig; met de komst van threads is de reply-functie verdwenen. “Met deze verandering begrepen mensen dat een thread de start van een afzonderlijke conversatie betekende, en voor meeste conversaties gebruikte men weer normale berichten.”

 

De functie wordt over de komende dagen beschikbaar in zowel de gratis als betalende abonnementen.

 

//www.smartbiz.be/achtergrond/167688/welke-instant-messaging-app-het-populairst-tijdens-de-werkuren/

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business