Nieuws

Logitech Blue-merknaam verdwijnt van de markt

logitech blue
© Logitech
De merknaam Logitech Blue verdwijnt uit de winkelrekken. De techreus kocht in 2018 Blue Microphones, een specialist die al sinds 1995 bestond.

Recente producten die wel nog onder de Blue-vlag voeren (zoals de Blue Snowball Ice en Blue Yeti X) worden overgeheveld naar de Logitech G-afdeling. Logitech zal de naam Blue wel nog gaan gebruiken als naamgeving voor technologiën en patenten, zoals de Blue VO1CE-filters van headsets. Dat meldt Logitech in een bericht op Reddit.

Logitech Blue naar Logitech G

Wie naar bluemic.com surft, wordt automatisch doorgeschakeld naar de landingspagina voor streaming gear van Logitech. Hoewel er op productpagina’s van Logitech her en der nog een Blue-logo te zien valt, zijn er wel al duidelijke wijzigingen doorgevoerd. Logitech heeft ook zijn Astro-producten onder het Logitech G-label geplaatst, al behouden ze voorlopig wel de productnaam Astro. En tot slot verdwijnt ook het Logitech voor Creators-merk: ook dat wordt opgenomen onder Logitech G. De drie gespecialiseerde socialmedia-accounts worden ook afgesloten. Waarom de techproducent die aanpassingen doorvoert, heeft Logitech nog niet laten weten.

In technologieland wordt er toch gesproken over het einde van een tijdperk. Blue Microphones bestond al 28 jaar en werd in 2018 opgekocht door Logitech, dat er 117 miljoen dollar voor veil had. Skipper Wise, een van de oprichters van het bedrijf, liet aan The Verge weten dat hij het spijtig vindt dat de naam Blue nu bijna helemaal van het publieke toneel verdwijnt. Blue staat voor Baltic Latvian Universal Electronics. “Blue vertegenwoordigt een idee, een cultuur en een merk”, betoont hij eer aan zijn mede-oprichter Martins Saulespurens. “Ik heb het bedrijf verkocht, dus heb er niets meer over te zeggen en ik accepteer de beslissing van Logitech”, klinkt het.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business