Nieuws

Internetreclame blijft groeien

De omzet van reclame op internet in België blijft toenemen, ondanks de economische crisis.

In 2009 bedroeg de totale investering meer dan 129 miljoen euro, wat overeenkomt met een stijging van ongeveer 9 procent tegenover 2008 (119 miljoen euro). Zowel tussen de sectoren als binnen eenzelfde sector zijn er veel verschillen.

Dat maakten Interactive Advertising Bureau (IAB) en Digital Media Association (DMA) dinsdag bekend.

Traditionele media
De reclame-inkomsten van de Belgische traditionele media werden het zwaarst getroffen door de economische crisis en zijn sinds 2006 nauwelijks geëvolueerd. Voor sommige sectoren blijven de investeringen stabiel (geschreven pers), voor andere stijgen ze licht (radio, televisie, display), terwijl de bioscoop een kleine achteruitgang boekt, aldus IAB en DMA.

Daarentegen kent de internetreclame in België een aanzienlijke toename: het resultaat van 2009 ligt 2,78 keer hoger dan het resultaat van 2006 (46,5 miljoen euro).

"Vooral het contrast tussen de verschillende sectoren is significant", zegt Stephanie Radochitzki van IAB. "De diensten-, transport-, telecom- en energiesector hebben het belang van online reclame al ingezien. Tegelijk stellen we vast dat de gezondheids-, beauty-, kleding- en voedingssector het potentieel van online reclame nog niet ten volle benutten."

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business