Nieuws

Problemen met simkaart Telenet Mobile

Mobiele telefonieklanten bij Telenet met een oude gsm van Nokia of Samsung kunnen hun nieuwe simkaart niet zelf activeren.

Telenet biedt sinds 2006 mobiele telefonie aan in samenwerking met Mobistar. In oktober van vorig jaar nam de kabelaar de exploitatie van Mobistar over. Enkel het antennepark van Telenet Mobile wordt nu nog door Mobistar uitgebaat.

Simkaart inactief
Die omschakeling vereist een nieuwe simkaart. Nieuwe Telenet Mobile-klanten krijgen die standaard mee, bestaande klanten krijgen sinds kort een nieuwe kaart toegestuurd. Maar de activatie van de nieuwe simkaart lijkt niet bij iedereen te lukken.

Het Radio 2-programma Inspecteur Decaluwé bood luisteraars vanmorgen de kans om vragen over het overzetten van contacten naar een nieuwe simkaart of nieuwe mobiele telefoon in de ether te gooien. Veel reacties gingen echter over problemen met de nieuwe simkaart van Telenet Mobile.

[related_article id=”158455″]

Reactie Telenet
Bij verschillende luisteraars verscheen de foutmelding ‘sim inactief’, na installatie van hun nieuwe simkaart. “Dit kan voorvallen bij zeer oude toestellen van het merk Nokia en Samsung”, verduidelijkt Isabel Grootaerts van de persdienst van Telenet.

"Gebruikers die met dit probleem zitten, kunnen terecht bij een Telenet Center of een BelCompany-verkooppunt", meldt Grootaerts. Gaat het om een Nokia-toestel dan wordt dit op kosten van Telenet naar de fabrikant gestuurd voor een firmware-update.

De nieuwe simkaart compatibel maken met oude Samsung-gsm’s kan je zelf doen door het kaartje te activeren in een ander toestel. “Uiteraard kan je hiervoor ook bij de Telenet Centers of BelCompany-winkels terecht”, aldus Grootaerts.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business