Nieuws

Google lanceert YouTube Analytics

Google lanceert Analytics voor YouTube. Wie je filmpjes bekijkt, kon je al eerder zien via Google Insight. Maar nu krijgt de videodienst een volwaardige cijfermeter.

Het mag ondertussen duidelijk zijn dat video taal- en geografische barrières overschrijdt. Neem bijvoorbeeld deze video van een pratende babytweeling.  Hoewel het een Amerikaans filmpje is, is het ‘maar’ tien miljoen keer beken binnen de VS, tegenover dertig miljoen buiten de VS.

Vijf procent van de buitenlandse bezoeken komt uit Brazilië en nog een vijf procent uit Rusland. Per honderd inwoners van de Filippijnen heeft minstens één persoon het filmpje van de tweeling gezien.

[related_article id=”158901″]

“Je kon al langer bekijken waar je bezoekers vandaan komen dankzij Insight”, lezen we op de YouTube-blog. “Nu kun je nog makkelijker dingen over je publiek te weken komen via YouTube Analytics. Iedereen met een moderne browser zal toegang krijgen tot YouTube Analytics.”

Dit zijn enkele van de nieuwe mogelijkheden:

  • Een snel overzicht. Een nieuw overzicht toont je de meest relevante informatie in één scherm. Tegelijk kun je makkelijk meer gedetailleerde informatie aanklikken.
  • Meer gedetailleerde rapporten. In een paar klikken kom je meer te weten over je video’s en je publiek.
  • Publiekstrekkers. Ontdek welke video’s de meeste mensen lokken. Met wat geluk abonneren ze zich op je kanaal.
  • Publieksbehoud. Kijk hoe ver mensen je video’s bekijken.
  • Het Creator Playbook is ook vernieuwd, zodat je makkelijk kunt zien hoe je de nieuwe Analytics kunt gebruiken.

 

Google lanceert YouTube Analytics

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business