Nieuws

Bpost koopt Amerikaanse bezorgdienst Radial

Bpost koopt Amerikaanse logistieke dienstverlener Radial op voor 820 miljoen dollar, oftewel bijna 700 miljoen euro, en breidt daarmee het dienstenaanbod uit.

De Belgische post heeft nog een overname rond. Dit keer gaat het om Radial, een Amerikaanse logistieke speler die wordt gezien als één van de grootste concurrenten voor Amazons fulfilmentdiensten in de Verenigde Staten. Het bedrijf stuurde vorig jaar meer dan 306 miljoen pakjes de deur uit via 24 distributiecentra en zou zo verantwoordelijk zijn voor 20 procent van de leveringen tussen de VS en Europa. Naast logistieke dienstverlening voor e-commerce, biedt Radial ook diensten aan op het gebied van betaling, fraudebescherming, en klantendienstverlening.

‘Sprong voorwaarts’

De overname van Radial moet het aanbod van logistieke diensten van bpost voor Amerikaanse en Belgische retailers verder versterken, klinkt het. ‘Ik ben heel trots op deze overname,’ voegt Koen Van Gerven toe, CEO van bpost. ‘Ze betekent een grote sprong voorwaarts voor bpost en is van cruciaal belang om een leidende speler te worden in de logistieke dienstverlening voor e-commerce, zowel in de Benelux en Europa als wereldwijd.’

Bpost kwam het afgelopen jaar meermaals in het nieuws met al dan niet succesvolle overnamepogingen. Na de mislukte overname van PostNL, slaagde de Belgische post er nog in om pakjesdiensten Dynalogic en Bubble Post op te kopen.

Wedijveren met Amazon

Het nieuws van de overname volgt net op de bekendmaking van Amazons plannen omtrent fulfilment. De e-commercegigant test volgens enkele anonieme bronnen een eigen bezorgdienst in de VS. Zo komt het bedrijf in het vaarwater van logistieke spelers als FedEx en UPS, en nu ook bpost.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business